خانه خبراخبار اقتصادی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی: رضایت نسبی از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی: رضایت نسبی از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):علی‌محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم در مورد طرح‌های پتروشیمی که در روزهای پایانی سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم‌اکنون پتروشیمی مهاباد در سرویس آمده و مشغول به کار است. در ضمن پتروشیمی اوره و آمونیاک شیراز نیز در حال کار است و هم‌اکنون به تولید اوره رسیده و خود را آماده تجاری‌سازی آن و راه‌اندازی کامل می‌کند.

پتروشیمی

وی با اشاره به روند به بهره‌برداری رسیدن سایر طرح‌های پتروشیمی در سال آینده افزود: اگر بخواهیم در مورد مجتمع‌های دیگری که تقریبا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شوند صحبت کنیم باید اشاره‌ای کنم به پتروشیمی کردستان که هم‌اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی است و در سه ماه اول سال آینده راه‌اندازی می‌شود و به مرحله گرفتن خوراک می‌رسد.

این مقام مسئول در مورد استقبال یا عدم استقبال از نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها گفت: از آنجا که قرار است فرمول جدید محاسبه نرخ خوراک گاز از ابتدای سال 95 اجرایی شود، بنابراین تاکنون نظر برجسته‌ای به گوش نرسیده است، اما در مجموع، نسبتا اعلام رضایت کردند. چراکه قیمت جدید، هم بعد داخلی در آن در نظر گرفته شده است و هم بعد جهانی.

در واقع نیمی از قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها بر پایه سبد داخلی است و شامل نخست، قیمت گازی که به منازل فروخته می‌شود دوم، قیمت گازی که به صنعت غیرصنایع پتروشیمی داده می‌شود سوم، نرخ گازی که از خارج کشور وارد و بیشتر دیده شده که مصرف صنایع پتروشیمی می‌شود و چهارم، قیمتی که گاز ایران برپایه آن صادر می‌شود، است. اما نیمی دیگر از قیمت براساس سبد منابع خارجی درنظر گرفته شده است که شامل نخست، قیمت گاز داخل آمریکا، دوم، قیمت گاز داخل کانادا سوم، قیمت گاز داخل انگلیس و چهار قیمت گاز در هلند می‌شود.

رضایت نسبی از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

وی افزود: در نتیجه با در نظر گرفتن قیمت‌ها در سبد داخلی و جهانی فکر می‌کنم تقریبا فرمول خوبی است، اما شرکت‌های خصوصی باید با این نرخ اجرایی شوند و لمس کنند آن را تا نظرهای بیشتری استخراج شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره این که با اعلام پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش صددرصدی قیمت نفت تا سال آینده، نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها نیز افزایش زیادی خواهند داشت، تصریح کرد: خوشبختانه این فرمول به گونه‌ای است که با وجود رابطه قیمت گاز با نفت، نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها به نسبت یک به یک با نرخ نفت وابسته نشده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است