خانه خبراخبار اقتصادی افزایش 25 درصدی تقاضای انرژی در بخش‌های مسکونی و تجاری تا سال 2040

افزایش 25 درصدی تقاضای انرژی در بخش‌های مسکونی و تجاری تا سال 2040

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، کمپانی ExxonMobil اقدام به انتشار گزارشی تحت عنوان چشم انداز انرژی: نگاهی به سال 2040 کرده است. این گزارش چشم اندازی بلند مدت در زمینه عرضه و تقاضای انرژی و همچنین راهنمایی جهت سرمایه گذاری در بلند مدت می‌باشد که به ما در درک بهتری از آینده مباحث انرژی جهان می‌دهد.

exxonmobil

تقاضای انرژی در بخش تجاری

بر اساس آمار، جهان شاهد افزایش رفاه و همچنین افزایش میزان شهرنشینی است که در نتیجه آن ساختمان های تجاری بیشتری ساخته می‌شود و بسیار واضح است که تمامی این ساختمان‌ها نیازمند انرژی هستند. تا سال 2040، انتظار می‌رود میزان تقاضای انرژی تجاری در حدود 40 درصد افزایش پیدا کند. عمده این رشد در کشورهای خارج از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) رخ خواهد داد، که می‌توان انتظار داشت تقاضای انرژی تجاری در آن‌ها دو برابر شود که از جمله آن می‌توان به افزایش تقاضای بیش از 150 درصدی در بخش الکتریسیته اشاره کرد.

سیستم‌های روشنایی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در ساختمان‌های تجاری می‌باشند. معرفی لامپ‌های فلورسنت یا CFL و اخیرا لامپ‌های LED به کاهش رشد تقاضا در این بخش کمک کرده است. انتظار می‌رود تا سال 2040 صرفه جویی انرژی بواسطه گسترش استفاده از لامپ‌های LED کمک خواهد کرد تا رشد تقاضای انرژی با توجه به افزایش فضای طبقات تجاری مخصوصا در کشورهای در حال توسعه روندی کندتر داشته باشد. همچنین پیش بینی می‌شود مجموع تقاضای انرژی در بخش‌های مسکونی و تجاری از سال 2014 تا سال 2040 شاهد افزایشی به میزان نزدیک به 25 درصد باشد.

در این گزارش آمده است که در آینده مصرف انرژی در خانه‌ها بهره وری بالاتری خواهد داشت. براساس آمار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، مصرف انرژی در منازل این کشور از سال 1980 تا 2009 علی رغم افزایش زیربنای ساختمان‌ها که در حدود 25 درصد بوده است، نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است. در حال حاضر نیز کشورهای در حال توسعه اقدام به برداشتن گام‌هایی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های مسکونی کرده‌اند. برای نمونه در کشور چین استانداردهایی طراحی شده است که با توجه به منطقه آب و هوایی متفاوت است و به دنبال یافتن راه‌هایی جهت بهبوده عایق سازی پنجره‌ها می‌باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است