خانه تکنولوژيتکنولوژی آزمايشگاه رئومتر ابزاری برای تعيين زمان پخت لاستيک

رئومتر ابزاری برای تعيين زمان پخت لاستيک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تجهيزات و ابزار

جمع آوری شده توسط تيم کارشناسی پليم پارت جهت ارتقاي دانش عمومي حوزه پليمر

رئومتر چيست؟

وسيله اي براي تعيين ويژگي هاي کامپاند هاي لاستيکي و ولکانيزه شده (پخت شده) مي باشد. همانطور که مي دانيد مواد اوليه لاستيک ها به صورت خام داراي خواص پاييني مي باشند که امکان استفاده از آن ها را براي صنعت وجود ندارد اما ترکيي آن با مواد افزودني و پخت آن براي ايجاد مخلوط يکنواخت و با ثبات، کارربردهاي بيشماري را براي آن ايجاد مي کند.

موضوع با اهميت زمان مناسب براي پخت اين مواد مي باشد که با توجه به نوع ماده و افزودني هاي موجود در آن متفاوت مي کند و با توجه به عدم شکل پذيري مجدد بعد از پخت لاستيک لازم است تا قبل ازتزريق و يا قالب گيري به اطلاعات مناسبي در اين خصوص رسيد.اين زمان اهميت بسياري در فرايند شکل گيري لاستيک در قالب و يا در فرايند تزريق آن دارد و چون بعد انجام پخت ماده هيچگونه تغيير شکلي نمي پذيرد، عامل پخت بايد در مرحله آخرو بعد از اضافه کردن تمامي افزودني هاي مورد نياز اضافه گردد.

زمان پخت ماده بايد در مراحل توليد  به صورت آزمايشگاهي مورد بررسي و تعيين  گردد و در مراحل توليد اصلي استفاده شود. دستگاه مناسب براي تعيين زمان دقيق پخت ماده، رئومتر بوده و به کمک آن زمان مناسب براي پخت ماده را با استفاده از يک نمونه کامپاند آزمايشگاهي به همراه رسم نمودار، تعيين مي کنند.

روش کار دستگاه:

کامپاند تهيه شده از لاستيک در قالب دستگاه که از قبل گرم شده قرار مي گيرد. دو قالب بالا و پاييني آن بسته شده و حرکت گشتاوري انجام مي دهند. در ابتدا که نمونه پخت نشده و پيوند هاي فيزيکي اتصالات در حال شکستن مي باشد حرکت آن ها براحتي صورت مي گيرد. و نمودار آن به سمت پايين کشيده مي شود.بعد شکستن اين پيوندها و شروع شدن تشکيل اتصالات شيميايي که توسط عامل پخت(گوگرد) صورت مي پذيرد، نمونه محکمتر شده و حرکت چرخشي قالب سختر مي شود(گشتاور افزايش مي يابد).در اين صورت است که پخت ماده اغاز شده و نمودار بسمت بالا کشيده مي شود و تا جايي ادامه مي يابد که ديگر حرکتي نداشته باشد و نمودار در يک خط راست افقي امتداد مي يابد.

رئومتر

زماني که نمودار پخت نمونه بعد از کاهش گشتاور به سمت بالا کشيده مي شود به عنوان زمان پخت ماده مورد استفاده قرار مي گيرد.توليد کنندگان محصولات لاستيکي با استناد به اين مقدار، زمان مناسب اضافه کردن عامل پخت در حين فرايند توليد را بدست مي آورند.

نتيجه رئومتر

يکي از دستگاه هاي مناسب براي بدست آوردن اين زمان رئومتر مي باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است