خانه خبراخبار اقتصادی جذب سرمايه گذار و سرمايه هاي خارج از کشور اولویت اول شرکت ملي صنايع پتروشيمي

جذب سرمايه گذار و سرمايه هاي خارج از کشور اولویت اول شرکت ملي صنايع پتروشيمي

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش پلیم پارت (مرجع پلیمر در بازار ایران) به نقل از شانا ، مرضيه شاهدايي صبح امروز (چهارشنبه، ١١ اسفند ماه) در حاشيه ششمين جشنواره تعالي صنعت پتروشيمي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين شرکت با توجه به مشخص شدن راهبردها و ماموريتها و با توجه به شرايط پسابرجام با هدف تحقق برنامه ها و ماموريتهاي خود، گامهاي مستحکم و استوار بر مي دارد.پتروشیمی

وي با اشاره به اين که اولويت اين شرکت کمک به تکميل طرحهاي نيمه کاره است، افزود: اين شرکت براي جذب سرمايه گذار و فراهم کردن شرايط تکميل طرحها به طرحهاي نيمه کاره کمک خواهد کرد.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران ادامه داد: اين شرکت براي رفع موانع توليد در واحدهايي که ظرفيت نصب شده دارند اما نتوانسته اند به ظرفيت کامل برسند، اقدام خواهد کرد تا شاهد افزايش بهره وري باشيم.

شاهدايي شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران را به عنوان سازمان توسعه اي در ماموريت جديد جذب سرمايه گذار و جذب سرمايه هاي خارج از کشور دانست و گفت: تلاش مي شود در طرحهاي پتروشيمي سرمايه گذاري به صورت مستقيم انجام شود.

انتقال فناوري مهمترين ماموريت در پساتحريم

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران انتقال فناوري به داخل کشور را از مهمترين ماموريتها دانست و گفت: در دوران تحريم با وجود همه مشکلات موجود سعي شد موانع از سر راه توسعه  صنعت رفع شود، اما بحث فناوري حل نشده است.

وي با اشاره به اين که ايران از لحاظ فناوري در صنايع تکميلي و مياني صنعت پتروشيمي عقب است، اظهار کرد: شرکت ملي صنايع پتروشيمي بايد در اين زمينه پيش قدم باشد.

شاهدايي با بيان اين که شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران به دنبال فناوري هايي است که بتواند صنايع پايين دستي را تکميل کند، تصريح کرد: پتروشيمي صنعتي است که با ايجاد ارزش افزوده کشور را از خام فروشي نجات مي دهد.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران افزود: شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران بايد در صنايع پايين دست به منظور تامين خوراک براي صنايع ميان دست حرکت کند تا صنايع پايي دست به دليل سودآوري و اشتغال خوراکشان تامين شده باشد.

وي با اشاره به اين که صنايع تکميلي نيازمند فناوري خاصي هستند که تنها در دست برندهاي جهاني است، اظهار کرد: اين شرکت به منظور دريافت دانش فني ها و انتقال فناوري به داخل کشور به صنايع پايين دست کمک خواهد کرد.

استقبال اروپايي ها و آسيايي ها براي حضور در صنعت پتروشيمي

شاهدايي با اشاره به استقبال شرکتهاي اروپايي و آسيايي براي مشارکت در طرحهاي صنعت پتروشيمي گفت: هنوز در اين زمينه به نتايج نهايي نرسيده ايم، اما با توجه به ظرفيت موجود در ايران اين شرکتها مشتاق به سرمايه گذاري در ايران هستند.

وي با اشاره به اين که در شرايط پسابرجام هنوز شرايط سرمايه گذاريها به طور کامل فراهم نشده است، گفت: اميدواريم به تدريج مذاکرات تکميل شود و به اجرا در آيد.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران با اشاره با به اظهار علاقه دو شرکت سازنده آمريکايي براي فروش محصولاتشان در ايران گفت: اين شرکتها به دنبال فعال کردن نمايندگي هاي خود در ايران هستند.

شاهدايي يکي از اهداف اين شرکت را ايجاد زيرساختهاي لازم براي توسعه صنعت پتروشيمي عنوان کرد و گفت: هم اکنون دو هاب در بخش خصوصي سرمايه گذاري شده که بايد تکميل شود و همچنين وزارت نفت و شرکت ما به دنبال ايجاد دو هاب جديد هستند.

وي ادامه داد: يکي از مهمترين مناطق توسعه صنعت پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر است، هم اکنون در حال مهندسي مفهومي فاز دوم اين منطقه هستيم.

مجوز پتروشيمي هاي غير فعال لغو مي شود

شاهدايي درباره طرحهايي که آغاز نشده است و يا پيشرفت زير ١٠ درصد داشته اند، اظهار کرد: شرکت ملي صنايع پتروشيمي محرکهاي را ايجاد مي کند تا اين طرحها فعال شوند و از آنها تعهد گرفته شده است که فعاليتهاي خود را در بازه زمانبندي شده از سوي اين شرکت آغاز کنند تا به شرايط لازم برسند در غير اين صورت مجوز آنها لغو مي شود.

وي با اشاره به اين که تعيين نرخ خوراک گاز طبيعي مجتمعهاي پتروشيمي برعهده دولت و وزارت نفت است، افزود: نرخ جديد خوراک پتروشيمي از سال ٩٥ آغاز مي شود و به اين صورت با تثبيت نرخ خوراک براي ١٠ سال، سرمايه گذاران تعيين تکليف شده و مي توانند برنامه ريزي لازم را انجام دهند.

معاون وزير نفت با اشاره به مذاکرات انجام شده با باسف آلمان تصريح کرد: اين شرکت در حال ارزيابي ميزان خوراک، مکان و شرايط سرمايه گذاري در ايران است و هنوز هيچ تفاهمنامه اي امضا نشده است.

شاهدايي با اشاره به اين که شرکت ملي صنايع پتروشيمي به دنبال تشويق سرمايه گذاران براي افزايش ميزان توليد خوراک مايع است، اظهار کرد: وزارت نفت براساس سياستهايش بعضي از طرحها را از جمله پالايش گاز بيد بلند و تعدادي از ان جي ال ها را به بخش خصوصي واگذار کرد تا توليد خوراک براي توسعه صنعت پتروشيمي را تسريع کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است