خانه خبراخبار علمی پژوهشی ماهواره ای که قرار است درخشان ترین ستاره آسمان باشد

ماهواره ای که قرار است درخشان ترین ستاره آسمان باشد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا ، ماهواره روسی ” مایاک Mayak “، به گونه ای طراحی شده است که در مدار زمین، درست در مقابل خورشید دوران کند و نور آن را با استفاده از باله بزرگ خود منعکس کند. بدین ترتیب ماهواره Mayak به زودی به درخشان ترین جرم آسمانی بدل خواهد شد و به اعتقاد برخی، درخشندگی آن حتی از ماه نیز بیشتر خواهد بود.
خبر
این ماهواره هیچ کاربرد علمی ندارد و هدف از ساخت و پرتاب آن تنها ایجاد یک ستاره مصنوعی است که در آسمان شب الهام بخش بشر باشد. سازندگان این ماهواره تاکنون توانسته اند از طریق سایت خود مبلغ 22 هزار دلار برای ساخت این ماهواره جمع آوری کنند.
ماهواره Mayak به اندازه یک قرص نان است اما به محض این که در ارتفاع 600 کیلومتری زمین در مدار قرار بگیرد، باله مثلثی شکل خود را که 16 متر مربع مساحت دارد، باز می کند تا به یک هرم منعکس کننده نور خورشید بدل شود. باله ماهواره از جنس پلیمر ساخته شده است و اکنون محققان در حال تکمیل سیستم ترمز ایرودینامیک ماهواره هستند. این سیستم ترمز امکان تغییر مدار حرکت ماهواره را بدون نیاز به استفاده از موتور آن فراهم می کند.
مشکلات وجود ستاره مصنوعی
البته نگرانی هایی هم در رابطه با این پروژه وجود دارد. برای مثال یک ستاره مصنوعی نورانی در آسمان شب می تواند برای منجمانی که ستارگان را رصد می کنند و همچنین محققانی که برای انجام تحقیقات خود نور ستارگان را فیلتر می کنند، یک مانع جدی محسوب شود.
آژانس فضایی فدرال روسیه موسوم به روسکاسموس Roscosmos موافقت خود را برای ارسال ماهواره Mayak به فضا با استفاده از راکت سایوز 2 Soyuz-2 در ماه ژوییه سال جاری میلادی اعلام کرده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است