خانه خبراخبار اقتصادی پتروشیمی ایران توجه شرکت های آمریکایی را نیز برای سرمایه گذاری برانگیخت

پتروشیمی ایران توجه شرکت های آمریکایی را نیز برای سرمایه گذاری برانگیخت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تامین منابع مالی پروژه های نیمه کاره نیاز به جذب 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید دارد که بخش عمده آن قرار است از منابع خارجی تامین شود. در صورت تکمیل پروژه های نیمه کاره، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از 60 میلیون تن کنونی به 120 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

تاکنون شرکت های آسیایی و اروپایی متعددی برای تامین مشارکت با صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند، اما برای نخستین بار است که یک مقام رسمی صنعت پتروشیمی از آمادگی آمریکایی ها برای سرمایه گذاری در این صنعت خبر می دهد.

پتروشیمی

جذب سرمایه گذاری و انتقال آخرین تکنولوژی های روز جهان

بنابراین گزارش، وزارت نفت به نقل از مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران هلدینگ خلیج فارس در این باره نوشته است: “تاکنون مذاکرات بسیار خوبی با شرکت های اروپایی داشته و هدف ما علاوه بر جذب سرمایه گذاری انتقال آخرین تکنولوژی های روز جهان و اجرای آن حتی در مجتمع های تولیدی برای افزایش تولید است.

تلاش داریم جهش بزرگ دوم در صنعت پتروشیمی را تا سال ١٣٩٩ محقق کنیم، اضافه کرد: در این مسیر هر کمکی که بتوانیم، انجام می دهیم. در سال آینده شرایط بسیار مطلوبی را پیش روی پتروشیمی نظاره گر باشیم و بتوانیم برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده گام برداریم.

یادآور می شود: امروزه فراورده‌های نفتی علاوه بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور و غیره، در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسایط نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد. فراورده‌های نفتی در تهیه سوخت موشکهای هدایت کننده، سفینه‌های فضایی و ماهواره‌ها و حتی در ساخت بسیاری از قطعات داخلی آنها کاربرد اساسی دارد.

مادهٔ اولیهٔ بیشتر داروها و حتی آنتی‌بیوتیکها از ترکیبات نفتی مشتق می‌شود. تا پیش از وارد شدن نفت به مفهوم امروزی در زندگی انسان، مواد شیمیایی مورد نیاز، بر اثر تغییر و تبدیل صنایع گیاهی و حیوانی بدست می‌آمد.

اما در اوایل قرن بیستم نفت خام و گاز طبیعی به عنوان ماده اولیه برای تهیه بسیاری از ترکیبات مورد نیاز انسان، اهمیت حیاتی و روز افزونی پیدا کرده‌است. محصولات عمده‌ای که توسط واحدهای صنایع پتروشیمی ایران تولید می‌شوند عمدتاً عبارتند از:

کودهای شیمیایی، اوره، فسفات دی‌آمونیم، کودهای مخلوط نیترات آمونیم، مواد اولیه پلاستیک، پی ـ وی ـ سی و دی ـ او ـ پی، مواد شیمیایی نظیر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، آمونیاک، گوگرد، دوده و…با این حال، این محصولات در مقایسه با ده ها هزار مشتقی که از نفت و گازهای طبیعی به کمک تکنولوژی پیشرفته پتروشیمیایی بدست می‌آید، بسیار اندک بوده، نشان می‌دهد که همت و تلاش بیشتری در این زمینه باید بکار برد تا به واقعیت نزدیکتر شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است