خانه خبراخبار اقتصادی ظرفیت تولید پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم 130 میلیون تن خواهد بود

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم 130 میلیون تن خواهد بود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پالایش

حمیدرضا رستمی در کنفرانس رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت به دنبال توسعه دانش و مجموعه‌های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی هستند و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را در این زمینه انجام می‌دهند، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس چندین میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

پالایش
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از مهر،  مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه رشد صنعت پتروشیمی پس از دهه ٤٠ به عنوان جهش اول این صنعت در خاورمیانه و در ایران نام برده می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت نصب شده مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان امسال به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید که براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، این ظرفیت به ١٣٠ میلیون تن تا پایان برنامه ششم می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به تولید حدود ٥٠ نوع محصولات پتروشیمی در کشور، بیان کرد: با گذر زمان ضمن جهش اول، سیر تکامل ساخت، مهندسی و عملیات نیز مسیر خود را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

رستمی با اشاره به نتایج ساخت قطعات و مهندسی معکوس از سوی شرکت‌های داخلی، تاکید کرد: قطعات بسیار پیچیده صنعت پتروشیمی هم اکنون از سوی توانمندان داخلی ساخته می‌شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بخش پژوهش و فنآوری نباید با نگاه صرف دانشگاهی به موضوع نگاه کند و همچنین بخش صنعت نیز مطالبه گر این حرکت باشد، خاطرنشان کرد: تغییر نگرش یکی از رویکردهای اصلی است که در بخش صنعت و پژوهش باید به وجود آید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است