خانه علمی پژوهشی فیلم حاوی نانوذرات برای ساخت نمایشگر لمسی بزرگ

فیلم حاوی نانوذرات برای ساخت نمایشگر لمسی بزرگ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
صفحه لمسی

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا:یک شرکت عربستانی موفق به تولید فیلم رسانایی شده که با استفاده از آن می‌توان نمایشگرهای لمسی بزرگ ساخت. در این فیلم از نانوذرات استفاده شده است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، با افزایش تقاضا برای نمایشگرهای بزرگ، چالش برای یافتن مواد پیشرفته به منظور ساخت این نمایشگرها افزایش می‌یابد. این مواد پیشرفته باید حساسیت و سرعت بالایی داشته باشند تا بتوانند پاسخ سریعی به لمس صفحه دهند.

در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس، شرکت عربستانی سابیک یک فیلم شفاف پلی کربناتی رسانا عرضه کرده است که کاملا از مواد جدیدی ساخته شده است. این ماده می‌تواند برای ساخت تلویزیون‌های سه بعدی بسیار بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل از این ابزار می‌توان برای ساخت قطعات مناسب برای صنعت الکترونیک، خودروسازی و سلامت استفاده کرد.

صفحه لمسی

استفاده از نانوذرات SANTE در ساخت فیلم

در ساخت این فیلم از نانوذرات SANTE استفاده شده است که محصول شرکت سیمانانوتک است. این نانوذرات روی فیلم LEXAN قرار داده شده و در نهایت صفحه لمسی بسیار حساسی ایجاد شده است. آلن سای از مدیران این پروژه می‌گوید: «با افزایش تقاضا برای صفحات لمسی، چالش جدیدی به نام انطباق پذیری صفحات با طراحی و نیازهای ادوات الکترونیکی ایجاد می‌شود. چالش دیگر، شفافیت و هزینه تولید این نوع نمایشگرها است.»

در حال حاضر اکسید قلع ایندیم و پلیمر رسانای PET در بازار وجود دارند اما این محصول جدید از مزایای بیشتری برخوردار است. اولین مزیت این فیلم، شفافیت و هدایت بالای آن است. همچنین حساسیت بیشتری نسبت به همتایان خود دارد بنابراین از آن می‌توان در ساخت نمایشگرهای بزرگ استفاده کرد. براساس حساسیت اندازه‌گیری شده، می‌توان با این فیلم یک نمایشگر 55 اینجی لمسی ساخت. در حالی که اگر برای ساخت چنین نمایشگرهایی از اکسید قلع ایندیم استفاده شود وزن نمایشگر به شدت افزایش می‌یابد. PET نیز فاقد استحکام لازم برای تولید نمایشگرهای لمسی بسیار بزرگ است.

همچنین PET نمی‌تواند در مقابل گرما بالا دوام داشته باشد در حالی که دمای بالا بخشی از فرآیند طراحی و ساخت این نمایشگرها است.

در حال حاضر این فیلم جدید برای استفاده آزمایشی مصرف کنندگان با پنهای 1.2 متر تولید می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است