خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها همایش ملی نساجی، پلیمر، پوشاک، طراحی پارچه و لباس

همایش ملی نساجی، پلیمر، پوشاک، طراحی پارچه و لباس

توسط مدیر سایت
0 نظرات

به گزارش مرچع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از خبرگزاری دانشجو، چهارمین همایش ملی نساجی، پلیمر، پوشاک، طراحی پارچه و لباس  با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید، دانشجویان، صاحبنظران و صنعتگران نساجی از سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

 احمدزاده، دبیر این همایش با اشاره به برگزاری دو روزه این همایش ملی گفت: دانشگاه آزاد یزد برای چندمین بار میزبان این همایش ملی است که آخرین یافته‌های صنعت نساجی و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت در این بخش تبادل نظر و بررسی شد.

 وی افزود: با توجه به فراخوانی که ارائه شد،۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۶۸ مقاله بصورت شفاهی و ۸۲ مقاله هم بصورت پوستر ارائه شد.

 دبیر چهارمین همایش ملی نساجی، پلیمر، پوشاک، طراحی پارچه و لباس تصریح کرد: برگزاری پنج کارگاه تخصصی و نشست بررسی مشکلات صنعت نساجی از برنامه‌هایش این همایش دو روزه بود.

knitting

 شهوازیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد یزد نیز در این مراسم گفت: مسایل و مشکلات فعلی صنعت نساجی بسیار زیاد است که

عمده‌ترین مشکلات پیش روی این صنعت شامل
  1. نرخ بهره بانکی
  2. مشکلات بازنشستگی کارگران با کارهای سخت و زیان آور
  3. قاچاق کالاهای نساجی بالاخص پارچه و پوشاک
  4. مشکل بازار یابی برای کالاهای صادراتی نساجی و حضور در بازارهای جهانی
  5. همیت برند سازی برای پوشاک هم برای بازارهای داخلی و هم بازارهای صادراتی
  6. نرخ بالا و بازدهی کم برای سرمایه گذاری‌های جدید و بازسازی صنعت نساجی است

که در این نشست مورد بحث و بررسی قرارگرفت و جمعی از مدیران صنعت نساجی استان خواهان رسیدگی به این بخش و پیگیری وزارت صنعت، معدن وتجارت به صنعت نساجی استان شدند.

نصراللهی، مدیر کل نساجی، پوشاک، چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این همایش بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مصرف پوشاک در کشور سالانه ۴۹۰هزار تن است که حدود ۳۵۰ هزارتن در داخل کشور تولید می‌شود و در این راستا نیز سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار هم شاهد واردات کالاهای نساجی به کشور هستیم.

نصر اللهی با اشاره به مشکلات پیش روی نساجی گفت: ضرورت دارد در راستای رفع مشکلات، دولت در جهت پوشش بیمه‌ای و حق گمرکی و بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات بانکی نقش موثری را ایفا کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است