خانه خبر ساخت چسبی با استفاده از نانومیله‌های فلزی

ساخت چسبی با استفاده از نانومیله‌های فلزی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
چسب

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از ایسنا: یک شرکت نوپا موفق به ساخت چسبی با استفاده از نانومیله‌های فلزی شده است که با استفاده از آن می‌توان هر چیزی را به هم چسباند. این چسب در دمای اتاق و تنها با اعمال فشار بسیار اندکی موجب چسبیدن اجسام به هم می‌شود.

چسب

شرکت نوپایی اخیرا به ثبت رسیده که به دنبال ساخت چسب ویژه‌ای برای چسباندن همه چیز به هم است. دقیقا همه چیزی از پردازشگر کامپیوتر گرفته تا فیلامان لامپ‌های حبابی.

استفاده یک فلز برای چسباندن

برای اتصال در این چسب از یک فلز استفاده شده است که در دمای اتاق فقط با اندکی فشار می‌تواند فرآیند چسباندن را انجام دهد. نتایج این پروژه در نشریه Advanced Mate¬rials & Processes منتشر شده است. در این مقاله محققان نشان دادند که چطور می‌توان یک لحیم بدون نیاز به گرما ساخت.

فلز و چسب دو واژه آشنا هستند اما ترکیب آنها با استفاده از نانومیله‌های فلزی امکان‌پذیر شده است. این گروه تحقیقاتی روی نانومیله‌ها را با استفاده از ایندیم و گالیم پوشش دادند به طوری که در یک سوی نانومیله ایندیم و در سوی دیگر گالیم پوشش داده شده است. این نانومیله‌ها روی سطح به گونه‌ای قرار داده می‌شوند که همانند دندانه‌های شانه، روبروی هم چیده شده باشند. زمانی که دو بخش ایندیم و گالیم به هم برخورد کنند تشکیل مایع می‌دهند. هسته فلزی میله نیز منجر به سفت شدن این مایع می‌شود.

نتیجه استفاده از این چسب، یک اتصال رسانا است که دارای هدایت الکتریکی و گرمایی است. این پروژه در حال طی مراحل ثبت پتنت است.

چسب‌های پلیمری در دما و فشار بالا نمی‌توانند کار کنند اما این چسب فلزی این امکان را دارد. چسب‌های استاندارد معمولا رسانای گرمایی و حرارتی خوبی نیستند اما این چسب فلزی رسانا است. علاوه براین، چسب‌های رسانا در مقابل نشت هوا مقاوم نیستند اما این چسب فلزی مقاوم است.

لحیم کاری نیز کاری مشابه این چسب انجام می‌دهد اما نیاز به دمای بالایی دارد و روی زیرلایه اثرگذار است در حالی که این چسب به سادگی در دمای محیط کار کرده و خطری برای مصرف کننده ندارد.

این چسب دارای کاربردهای متعددی بوده به طوری که در صنعت الکترونیک می‌تواند جایگزین گریس‌ها و لحیم‌کاری شود. همچنین در پیل‌های خورشیدی و کامپیوترها می‌توان از این چسب استفاده کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است