خانه خبراخبار علمی پژوهشی استفاده از مایسل های هوشمند در محیط های دریایی

استفاده از مایسل های هوشمند در محیط های دریایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران گزارش می دهد : مواد هوشمندی که  ساختار آنها در اثر پاسخ به محرک خاص تغییر می کنند در زمینه‌های مختلف از جمله علوم زیست پزشکی و صنعت نفت کاربرد دارند. در حال حاضر محققان موفق به ساخت نوعی از مواد پلیمری شده اند که پس از قرار گرفتن در یک محلول الکترولیت مانند آب نمک باعث تغییر در ساختارشان می‌شود. این مواد به بهبود پوشش هایی که در حفاظت از سطح از آلودگی‌های بیولوژیکی، به ویژه سطوح زیر دریا، کمک می‌کند.


150406120655_1_900x600

 

 

محققان موسسه A*STAR موفق به توسعه نوعی کوپلیمرهای دسته ای جدید شده اند که قابلیت تشکیل ساختارهای مایسل کروی را دارند که در آن یک منومر تشکیل هسته و دیگری تشکیل هسته بیرونی را می‌دهد. این منومرها پلی اتیلن گلیکول (PEG) آب دوست که به خوبی با آب مخلوط می شود و پلی سولفابتائین(PBS)، که اولویت بهتری برای محلول های نمکی می باشد، هستند.

GA

هنگامی که این کوپلیمر در آب دیونیزه تشکیل ساختار کروی می‌دهد PBS نمک دوست تشکیل هسته و PEG آب دوست تشکیل پوسته بیرونی را می دهد و تشکیل یک مایسل متعارف را می دهد اما نتایج نشان داد که هنگامی که این کوپلیمر در آب نمک غوطه ور شود PEG تشکیل هسته و PBS تشکیل پوسته بیرونی را می‌دهد و تشکیل یک مایسل معکوس را می دهد.

این مواد توسط نمک به تنهایی کنترل می‌شوند و به نظر میرسد که به نوسانات پی اچ و دما بسیارمقاوم می‌باشد که در نتیجه برای کاربردهای محیط های دریایی به ویژه رفتار ضد رسوبی بسیار مفید است. پوشش های کنونی که در حال حاضر برای جلوگیری از رسوب استفاده می‌شود پس از مدت کوتاهی بی اثر می شوند به دلیل اینکه مواد افزودنی در پوشش به سرعت در آب دریا شکسته می‌شوند.

منبع:سایت انجمن علمی انگلیس http://pubs.rsc.org

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است