خانه خبر لنزهای چشمی که می‌تواند جایگزین عینک هوشمد گوگل شود

لنزهای چشمی که می‌تواند جایگزین عینک هوشمد گوگل شود

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از ساعت24، لنزهایی در راه است كه می‌توانید به وسیله آنها وبگردی و حتی وضعیت سلامت خود را مشاهده كنید. دانشمندان می‌گویند با استفاده از فیلم پلیمر رسانا، لنزهای چشم را تبدیل به كامپیوتر كوچك می‌كنند كه درست در جلوی چشمان شما كار می‌كند.

eletctonic-lens

تیم تحقیقاتی موسسه Futur industries دانشگاه استرالیای جنوبی به جزییات استفاده از الكترودهای آبی سازگار با آب بر روی هیدروژن‌های منعطف (لنز چشم) اشاره كرد. با كمك این لنز می‌توانید میزان گلوكز خود را سنجیده و یا نمایشگرهای الكترونیكی را بر روی آنها مشاهده كنید.

دریافت اطلاعات به صورت بی‌سیم

این لنزهای ارتقا یافته اطلاعات را به صورت بی‌سیم دریافت می‌كنند در مورد نیروی لازم برای روشن كردن صفحه نمایشگر آنها نیز از دستاوردهای سایر محققان استفاده شد. تحقیقات آنها نشان داده كه می‌توان برای روشن كردن باتری‌های مخصوص از قطره‌های چشمی استفاده كرد.

لنزهای نمایشگر می‌توانند واقعیت مجازی یا صنایع عینك‌های هوشمند را متحول كنند. با وجود این لنزها هدست‌های VR كه قرار است حجم انبوهی از آنها در سال جاری به بازار بیایند كنار گذاشته می‌شوند. لنزهای چشمی به اندازه عینك‌های هوشمند آشكار نیست.

این فیلم‌های پلیمر رسانا را می‌توان برای اغلب لنزهای چشم استفاده كرد. از كاربردهای لنز هوشمند می‌توان به الكترودهای هوایی مخصوص در باتری‌ها و خازن‌ها، خاموش شدن پنجره‌های هوشمند تنها با زدن یك دكمه  انتشار قابل تطبیق هزینه‌های نظامی اشاره كرد.

این تحقیق از افزایش محبوبیت و پیشرفت تكنولوژی‌های سازگار با محیط زیست مانند ساعت‌های هوشمند یا پمپ‌های قلب الهام گرفته است.  این لنزها یك قدم فراتر از لنزهای هوشمند گوگل است كه از سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد. این لنزها گلوكز را اندازه‌گیری كرده و بسیار پیشرفته‌تر از لنزهای Innovega است كه همان سال اعلام كرد لنز‌هایش موجب بهبود تمركز در بینایی می‌شود.

گرچه تیم تحقیقاتی دهه‌هاست بر روی پلیمرهای رسانا كار می‌كند اما ایده تركیب لنز و پلیمر رسانا از دو سال پیش به سراغ محققان آمده است.

منبع: ساعت24

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است