خانه خبر کره‌ای که استخوان‌ها را وادار به رشد می‌کند

کره‌ای که استخوان‌ها را وادار به رشد می‌کند

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
bones

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از ایسنا، محققان با ساخت کره‌ای از جنس پلیمر موفق به ارائه روشی برای رهاسازی میکروRNA به داخل سلول‌های آسیب دیده استخوانی کردند. با این کار پژوهشگران بافت استخوانی آسیب دیده موش را ترمیم کردند.

bones

محققان دانشگاه میشیگان موفق به ارائه پلیمر کروی شدند که می‌تواند مولکول‌های استخوان را به بخش آسیب دیده استخوان برساند با این کار می‌توان بخش‌های آسیب دیده را ترمیم کرد.محققان با استفاده از این کره‌های پلیمری، مولکول‌های میکروRNA را به سلول‌ها تزریق کردند با این کار به سلول‌های آسیب دیده فرمان ترمیم استخوان را صادر می‌کند. این مولکول‌ها، ساز و کار ترمیم استخوان را روشن می‌کنند. این روش همانند این است که یک مدیر ساختمانی به کارگران دستور می‌دهد تا مشکل به وجود آمده را ترمیم کنند. این گروه تحقیقاتی معتقدند که با استفاده از این روش دیگر نیاز به استفاده از سلول‌های خارجی نیست که معمولاً روشی دشوار است و احتمال پس زدن سلول‌ها توسط بدن وجود دارد.

این میکروRNAها به صورت آرام و مستمر رهاسازی می‌شوند. به همین دلیل فرآیند درمان طولانی مدت انجام شده و می‌توان آن را حتی بیش از یک ماه طول داد.

رشد استخوان در بیماران

این فناوری می‌تواند برای رشد استخوان در بیماران استفاده شود به ویژه کسانی که از ایمپلنت استفاده کرده و تحت جراحی قرار می‌گیرند. «ما» از محققان این پروژه می‌گوید: «این فناوری جدید که ما ارائه کردیم مسیرهای تازه‌ای به سوی استفاده از DNA در درمان باز می‌کند.»

رساندن میکروRNAها به دیواره سلول‌ها کاری بسیار شوار است. این ساختارهای کروی پلیمری که محققان این پروژه ساختند، می‌توانند خود را به دیواره سلول رسانده و وارد آن شوند. هرچند فرآیند ترمیم استخوان فرآیند بسیار دشوار و چالش برانگیزی است اما محققان این پروژه موفق شدند که این کار را روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دهند. هدف بعدی محققان این است که این فناوری را روی حیوانات بزرگتر انجام دهند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با عنوان Cell-Free 3D Scaffold with Two-Stage Delivery of miRNA-26a to Regenerate Critical Sized Bone Defects در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است