خانه خبر اولین هم‌اندیشی فناوری فیلم‌های پلیمری در کشاورزی گشایش یافت

اولین هم‌اندیشی فناوری فیلم‌های پلیمری در کشاورزی گشایش یافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کنفرانس ها و سمينارها
اولین هم‌اندیشی ملی فناوری‌ نوین پلیمر در کشاورزی با تاکید بر کاربرد فیلم‌های پلیمری در کشاورزی و گلخانه‌ها به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد. به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) سرویس فناوری ایسنا، مراسم افتتاحیه اولین هم‌اندیشی فناوری‌های فیلم‌های پلیمری در کشاورزی با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع مرتبط با کشاورزی و همچنین 30 متخصص از کشورهای خارجی صاحب تجربه در این فناوری‌ها از جمله آلمان، سوییس، کره جنوبی، چین و ترکیه برگزار شد.
Agriculture

برگزاری این هم‌اندیشی با هدف به ‌کارگیری فناوری‌های جدید در استفاده از فیلم‌های پلیمری در کشاورزی و معرفی و ارائه الگوهای موفق در جهان و میزان سازگاری آنها در ایران در دستور کار قرار گرفته است.

این گردهمایی تخصصی در محورهای اصلی بررسی ویژگی‌های فیلم‌های پلیمری مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، اولویت‌های محصولات کشاورزی نیازمند به فیلم‌های پلیمری، تکنولوژی تولید فیلم‌های پلیمری مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، معیارهای انتخاب پلیمرها و مواد افزودنی در تولید فیلم‌های مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای تدارک یافته است.

شرکت کنندگان در این همایش همچنین به بررسی محورهای دیگری همچون برآورد مصرف فیلم‌های پلیمری و کشاورزی در 10 سال آینده، روش‌های بهره‌برداری از فیلم‌های پلیمری و مکانیزم و طرح‌های بازیافت مالچ پلاستیک استفاده شده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، استراتژی‌های اجرایی و معیارهای طراحی سازه‌های گلخانه‌ای از دیدگاه نوع محصول و جنبه‌های اقتصادی خواهند پرداخت.

وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پویا پلیمر تهران برگزارکنندگان اصلی این همایش هستند.

بر اساس این گزارش، اولین هم‌اندیشی ملی فناوری‌ نوین پلیمر در کشاورزی که از روز شنبه، 24 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده است تا روز یکشنبه، 25 بهمن ماه ادامه دارد.

محمدعلی طهماسبی، در افتتاحیه اولین هم اندیشی فناوری فیلمهای پلیمری در کشاورزی که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه باید برای جمع آوری و بازیافت مواد پلیمری مصرف شده در بخش کشاورزی اقداماتی انجام دهیم، اظهار داشت: همچنین شاید لازم باشد که ماشین آلاتی را طراحی و تولید کنیم تا جلوی تبدیل این موضوع به یک معضل زیست محیطی را بگیریم.

وی با بیان اینکه  استفاده بهینه از منابع آب و خاک، کاهش استفاده از سموم کشاورزی، افزایش بهره وری محصولات و صادرات آنها از مهم ترین عوامل توجه به کشت گلخانه ای در کشور طی سالهای اخیر بوده است، گفت: درحال حاضر حدود ۱۶۰ هزار هکتار گوجه فرنگی، ۱۳۴ هزار هکتار هندوانه آبی، ۶۸ هزار هکتار خیار و ۷۶ هزار هکتار خربزه در فضای باز کاشته می شود که برای کشت در این عرصه ها الزاما باید از سیستم های آبیاری تحت فشار توامان با مواد پلاستیکی استفاده کنیم.

اهمیت سرمایه گذاری در زمینه مالچ های کشاورزی یا فیلم های پلیمری

طهماسبی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، خشکسالی های چندساله اخیر  با هدف جلوگیری از هدر رفت آب، سرمایه گذاری در زمینه مالچ های کشاورزی یا فیلم های پلیمری، یک امر اجتناب ناپذیری به شمار می رود.

معاون معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی گفت: توسعه سیستم های گلخانه ای با رویکرد تغییر الگوی کشت،  استفاده صحیح  از نهاده های کشاورزی، تولید مستمر، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به حفظ محیط زیست و تولید محصولات صادراتی در راستای مثبت کردن تراز تجاری بخش کشاورزی، جزء طرح های محوری در اقتصاد مقاومتی هستند. همچنین قرار است طبق سند چشم انداز توسعه کشور تا سال ۱۴۰۴، علاوه بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ گلخانه موجود در کشور، ۴۸ هزار گلخانه دیگر نیز در مناطق مستعد کشور ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه در تولید محصولات پلیمری کشاورزی حتما باید به حفظ محیط زیست و کیفیت محصول توجه ویژه ای صورت پذیرد، بیان داشت: بیش از ۹۸ درصد پوشش های این گلخانه ها از محصولات پلیمری و پلاستیکی خواهد بود، بنابراین انتظار داریم برای بکارگیری این تکنولوژی های جدید، سرمایه گذاران و صاحبان اندیشه و دانش کمک کنند تا محصولات پلیمری تولید شده، با اقلیم های مختلف کشور و  نیازهای بخش کشاورزی ما سازگار باشند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است