خانه خبر افزایش 2.5 برابری تولید پلیمر و پتروشیمی در افق 1404

افزایش 2.5 برابری تولید پلیمر و پتروشیمی در افق 1404

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران ( پلیم پارت)، معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون 51 میلیون تن مواد پلیمری و پتروشیمی در کشور تولید می شود گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این رقم در افق 1404 به 130 میلیون تن خواهد رسید.

yzadfile

حسین ابویی مهریزی روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد تولیدی گرانول مروارید در شهرک صنعتی تفت در استان یزد افزود: با توجه به خشکسالی کشور و استان یزد باید همراه با مقتضیات اقلیمی حرکت شود و نباید صنایع پر آبخواه در استانهای کم آب بویژه یزد احداث و راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: صنایع بازیافت پلیمری از جمله صنایعی است که قابلیت احداث در استان یزد را دارد و می تواند ضمن سود آوری اشتغالزایی هم داشته باشد.

ابویی مهریزی تصریح کرد: توجه به بحثهای محیط زیستی و همچنین فعالیتهای کم آبخواه و استفاده از فناوری جدید از اولویتهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با تاکید بر روی آورن به صنایع کم آبخواه و صرفه اقتصادی این صنایع خاطرنشان کرد: برهمین اساس باید صنایع به این سمت حرکت کنند.

با حضور معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت صنعتی گرانول مروارید یزد در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با ظرفیت سالانه 6 هزار تن انواع گرانول و سرمایه گذاری ثابت 20 میلیارد ریال و سرمایه گذاری یک میلیون دلار به بهره برداری رسید.این شرکت برای بیش از یکصد نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

گرانول، نوعی از شکل پلیمر بدست آمده در پتروشیمی است که بصورت دانه بوده و برای مصارف و کاربردها باید ذوب و شکل دهی شود .

گرانولهای پلاستیک گلوله های کوچکی از پلاستیک هستند که داخل دستگاههای مختلف شکل دهی پلاستیک ریخته شده و به انواع مختلف قطعات تبدیل میشوند.

منبع: یزد فردا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است