خانه خبراخبار اقتصادی رسیدن بازار جهانی بسته بندی‌ها به مرز 1 تریلیون دلار در سال 2020

رسیدن بازار جهانی بسته بندی‌ها به مرز 1 تریلیون دلار در سال 2020

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
گزارش

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) در گزارش منتشر شده با عنوان ” آینده بسته بندی تا سال 2020 “، چارت کارشناسان بازار انگلستان در Smithers Pira نشان می‌دهد که چگونه ارزش بازار با پیش بینی 839 میلیارد دلار در سال 2015 دستخوش رشدی سالانه با نرخ 3.5% و رسیدن به رقم 998 میلیارد دلار تا سال 2020 می‌شود.

packaging

البته این رشد بصورت یکسان نخواهد بود. کشورهای در حال توسعه رشدی بیشتر از متوسط بازار را تجربه خواهند کرد، و فرصت‌هایی جدید برای تامین کنندگان مواد بوجود خواهند آورد. به طور همزمان مناطق بیشتری دستخوش تغییرات اساسی کسب و کار و همچنین تغییرات جمعیتی خواهد شد که زنجیره ارزش در بخش بسته بندی را متحول خواهند کرد.

در تولید داده‌های رشد بسته بندی جهانی، Smithers Pira تاثیرات مختلفی نظیر گرایشات و تمایلات را شناسایی و تحلیل کرده است. چشم انداز تبدیل بسته بندی‌ها در این مطالعه بصورت خلاصه شده در ذکر شده است.

کاهش رشد بسته بندی‌های انعطاف پذیر

فرمت‌های بسته بندی انعطاف پذیر (شامل کاغذ، پلاستیک و فویل‌های لمینیتی) به شکل قابل توجهی در دهه گذشته گسترش یافته‌اند. بطوریکه تغییرات تکنولوژیکی انواع بسته بندی‌ها را از گزینه کاربرد صنعتی کم مصرف به ظروف قابل استفاده توسط مصرف کنندگان که کاربردهای متنوع و وسیعی دارد تغییر داده است.

بازار محصولات انعطاف پذیر (علی الخصوص پلاستیک‌های انعطاف پذیر) در 5 سال آینده روندی رو به رشد را تجربه خواهد کرد. این روند با نرخی آهسته‌تر نسبت به آن چیزی که در نیمه اول این دهه شاهد آن بودیم رخ خواهد داد، اما همچنان بیشتر از رشد متوسط بازار خواهد بود.

بر اساس اطلاعات Smithers Pira آسیا همچنان مهمترین منطقه برای بسته بندی‌های با فرمت انعطاف پذیر خواهد بود و در طی سال‌های 2015 الی 2020 سهم فروش آن از 42% به 45% افزایش خواهد یافت.

مواد غذایی همچنان بزرگترین بازار بسته بندی‌های انعطاف پذیر را در هماهنگی با تقاضای شرکت‌ها برای بسته بندی‌های سبک وزن تشکیل خواهند داد. نوآوری‌ها با تمرکز برروی بهبود خواص محدود کننده پلاستیک‌های چند لایه و فرمولاسیون‌های لمینیت برای کاربردهای غذایی، یا حفظ عملکرد با کاهش ضخامت فیلم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است