خانه خبر کامپوزیت‌های جدید PP تقویت شده با الیاف کربن برای استفاده در صنعت خودرو

کامپوزیت‌های جدید PP تقویت شده با الیاف کربن برای استفاده در صنعت خودرو

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

borealis

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، شرکت Borealis از راه‌اندازی فناوری تولید PP تقویت شده با الیاف کربن تحت عنوانFibremodTM خبر داد. این محصول جدید با وزن کمتر نسبت به گزینه‌های موجود و در عین حال خواص عملکردی مناسب برای استفاده در صنعت خودرو ایده‌آل خواهد بود. از سوی دیگر، بازدهی بسیار عالی اقتصادی این محصول به استفاده از آن در تولید خودرو منجر خواهد شد.

صنعت هواپیمایی به دلیل کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های کلی عملکردی بعنوان یک پیشتاز در زمینه استفاده از پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) مطرح می‌شود. استفاده از CFRP همچنین در تولید خودروها و موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای نیز مورد توجه تولیدکنندگان قرار دارد. از سوی دیگر، بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا میزان تولید CO2 خودروهای جدید نباید از حد g/km95 تجاوز نمایند. قانون جدید ایالات متحده آمریکا نیز حاکی از آن است که مصرف سوخت خودروها تا سال 2025 باید به مرز km/lit 26-17 برسد.

استفاده از الیاف کربن منجر به افزایش قابل توجه استحکام در مقایسه با الیاف شیشه می‌گردد. بعنوان نمونه استحکام PP تقویت شده با الیاف کربن تولید شده توسط شرکت Borealis به GPa20 می‌رسد. این استحکام بسیار بالا با وزن بسیار سبک آن همراه است.

از محصولات جدید این شرکت می‌توان به سه مورد اشاره نمود:

·         محصول Fibremod™ CB201SY بر پایه PP متشکل از 20% الیاف کربن.

·         محصول Fibremod™ CB301SY بر پایه PP متشکل از 30% الیاف کربن.

·         محصول Fibremod™ CB401SY بر پایه PP متشکل از 40% الیاف کربن.

از این محصولات می‌توان در ساخت بدنه پمپ، بدنه چراغ جلویی، ظرف روغن، قالب صندلی، قالب سقف متحرک و کاربردهایی مشابهی در موتورسیکلت اشاره نمود.

منبع: ایران پلیمر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است