خانه خبر تغییر شکل پلیمر جدید با حرارت بدن

تغییر شکل پلیمر جدید با حرارت بدن

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از ایسنا، دانشمندان ماده جدیدی کشف کرده‌اند که با دمای بدن تغییر می‌یابد. این پلیمر دارای حافظه بوده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با دمای بدن تغییر شکل می‌دهد و می‌توان آن را دوباره به شکل اصلی خود برگرداند.  115997
یکی از محققان این تحقیق میچ آنتاماتن اظهار کرد: تغییر با دمای بدن تنها قسمتی از کل داستان این پلیمر است. ما این مواد را چنان طراحی کرده‌ایم که میزان زیادی انرژی الاستیک در خود ذخیره کند تا  طی تغییر شکل قادر به انجام کارهای مکانیکی باشیم.
نکته پیشرفت در این پلیمر جدید درک چگونگی تبلور در زمان سرد شدن و کشیده شدن است. زمان تغییر شکل زنجیره‌های پلیمر در موضع خود کشیده شده و بخش‌های مختلف آن در یک ردیف و مسیر در قسمت و یا دامنه کوچکی به نام کریستال رشد می‌کنند که در نتیجه شکل آن رفته رفته پایدار شده و برگشت آن به حالت اولیه بسیار دشوار است. توانایی میزان کردن آن با دما نیز با استفاده از مولکول‌های اتصال‌دهنده به رشته‌های پلیمر منفرد انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: تقریبا تمامی اپلیکیشن‌های حافظه پلیمر نیازمند فشار و یا کشش به اطراف هستند. با این وجود محققان به ندرت میزان کار مکانیکی حافظه پلیمر را در زمان عملکرد به طور واقعی اندازه‌گیری می‌کنند.
این پلیمر را می‌توان در بخیه زدن، پوست مصنوعی، حرارت بدن در پزشکی و پوشاک استفاده کرد.
نتایج این تحقیق در نشریه Polymer Science Part B: Polymer Physics منتشر شده است
منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است