خانه خبر پیاده‌سازی و اجرای سلول‌های خورشیدی استوانه‌ای شکل

پیاده‌سازی و اجرای سلول‌های خورشیدی استوانه‌ای شکل

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، دانشمندان در چین سلول‌های خورشیدی حساس به نور استوانه‌ای (DSSCs) تولید کرده‌اند که قادر به تولید خروجی الکتریکی پایدار در زمان‌های مختلف در روز می‌باشد. در مقایسه با نمونه‌های مسطح مرسوم، این سلول‌ها اگر در وضعیت مناسبی قرار داده شوند بطوریکه خورشید حول محور آنها حرکت کند، ‌خروجی آنها به میزان بسیار بیشتری غیر وابسته به زاویه تابش خورشید خواهد بود.

سلول های خورشیدی استوانه ای

سهم 16 درصدی انرژی خورشیدی تا سال 2050

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می‌کند که تا سال 2050 اترژی خورشیدی بتواند تا 16% انرژی جهانی مورد نیاز را تامین کند. در راستای این دیدگاه سلول‌های فتوولتایک عنصری کلیدی محسوب می‌شوند که در انواع مختلفی وجود دارند. اگرچه آنها نیز با چالش‌های مشابهی مانند بهره‌وری، پایداری، هزینه تمام شده و تولید بدون استفاده از مواد سمی یا کمیاب مواجه‌اند.

DSSCها فیلم‌های نازکی از سلول‌های خورشیدی هستند که به سادگی تولید می‌شوند، ارزان و سبک وزن هستند و همچنین درجات مختلفی از انعطاف پذیری و شفافیت را دارا می‌باشند. DSSCها بهره‌وری پایین‌تری نسبت به برخی دیگر از فیلم‌های نازک سلول‌های خورشیدی دارند، اما قیمت پایین شان استفاده از آنها را برای کاربردهای کوچک‌تر مانند سقف پشت بام‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل توجیه می‌کند. مشکل عمده DSSCها وابستگی آنها به الکترولیت مایع و همچنین نیاز به آب بندی دقیق در اطراف لبه‌های پنلDSSC مسطح می‌باشد. درجه حرارت بالا می‌تواند منجر به نشت مایع و خرابی آب بندی شود که در نتیجه می‌تواند موجب آزادسازی الکترولیت سمی و خرابی سلول گردد.

محققین این پروژه معتقدند که راندمان تبدیل انرژی این سلول‌های خورشیدی پیشرفته با معماری مسطح به شدت وابسته به زاویه تابش نور خورشید است. همچنین آب بندی الکترولیت بین دو جزء صفحه ای بسیار دشوار می‌باشد. لذا در حال حاضر آنها به دنبال روشی برای فائق آمدن بر این مشکلات اساسی هستند.

Ming He متخصص سلول‌های خورشیدی پلیمری و DSSCها در موسسه تکنولوژی جورجیا معتقد است که طول عمر کوتاه DSSCها در شرایط محیطی مهمترین عامل بازدارنده کاربرد تجاری آنها است. به اعتقاد وی این معماری استوانه ای یکپارچه با الکترودهای لوله‌ای شکل، DSSCهایی با مقاومتی بسیار بالا نسبت به نشت الکترولیت ارائه می‌دهد و نهایتا منجر به پایداری بلند مدت می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است