خانه خبراخبار اقتصادی رشد 4 درصدی تولید پتروشیمی ها با وجود تحریم

رشد 4 درصدی تولید پتروشیمی ها با وجود تحریم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
news
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: عباس شعری مقدم با اشاره به این که برآورد شرکت ملی صنایع پتروشیمی مبنی بر تأمین خوراک مجتمع های پتروشیمی در سال 94 بود، افزود: تحریمهای ظالمانه علیه ایران سبب به تعویق افتادن راه اندازی تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز برای تولید اتان در فازهای پارس جنوبی شد و رشد تولید محصولات مجتمع های پتروشیمی را نیز پایین آورد.
وی ادامه داد: براساس برنامه، تولید محصولات پتروشیمی در سال 94 باید 10 درصد نسبت به پارسال افزایش می یافت، اما با شرایط تحریم، چهار درصد افزایش در تولید محصولات محقق شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: امیدواریم تولید گاز اتان این فازها تا سال آینده به مقدار مورد نیاز پتروشیمی کاویان که حدود 2 میلیون تن در سال است برسد.
پتروشيمی
مجموع تولید محصولات مجتمع های پتروشیمی از ابتدای سال 94 تا کنون به 38 میلیون تن می رسد.

NPC باید مسئول ضمانت سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد

شعری مقدم با اشاره به این که براساس قانون، وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت است، اظهار کرد: نظارت و رگولاتوری از یک جنس هستند، اما واقعیت این است که وقتی می خواهیم به موضوع نظارت و رگولاتوری ورود کنیم، متوجه می شویم که هر بخش از آن یک متولی دارد.
وی با اشاره به این که هیچ سازمانی دانش و ابزار لازم برای نظارت در صنعت پتروشیمی را ندارد، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی دانش کافی را برای نظارت بر این صنعت دارد و ابزار لازم را تهیه کرده است؛ بنابراین نظارت بر این صنعت بر عهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی گذاشته شده است.
معاون وزیر نفت با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال راهکارهای ایفای نقش رگولاتوری این صنعت با وجود متولیهای دیگر است، گفت: راههای بسیاری در این باره با حضور وزر نفت و معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت انجام شده است، اما هنوز به اجماع نرسیده است.
وی ادامه داد: نارسایی های موجود در خصوصی سازی مشکلاتی را ایجاد کرده که وجود سازمانی برای پرداختن به این مشکلات و رفع آنها را لازم و ضروری کرده است؛ به عنوان مثال شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختلافهای میان شرکتهای پتروشیمی را در بیشتر مواقع حل و فصل می کند.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید همانند گذشته مسئولیت ضمانت سرمایه گذاری بخش خصوصی و باز شدن گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) داخلی و خارجی را در این صنعت به عهده گیرد و با توجه به شرایط کنونی، سرمایه گذاران ایرانی نمی توانند گشایش اعتبار اسنادی داخلی را برای پروژه های صنعت پتروشیمی باز کنند.
هم اکنون سرمایه گذاران برای باز کردن گشایش اعتبار اسنادی در بانکهای داخلی باید حداقل 130 درصد از سرمایه خود را در بانک مورد نظر گرو بگذارند که با توجه به این که کمتر کسی توان این کار را دارد، بخش خصوصی داخلی از گرفتن وام پشیمان می شود.
اما شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند با گرو گرفتن محصولات آینده مجتمع های پتروشیمی در حال طراحی و ساخت، ضمانتهای لازم برای بازپرداخت وامهای دریافتی از سوی بخش خصوصی را به بانکهای داخلی بدهد، از سوی دیگر، بانکها نیز این نحوه معامله را قبول دارند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است