خانه علمی پژوهشی با پوشش پلیمری جدید،لنزهای تماسی تبدیل به صفحه نمایش کامپیوتر می شوند

با پوشش پلیمری جدید،لنزهای تماسی تبدیل به صفحه نمایش کامپیوتر می شوند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
لنز تماسی

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): در آینده صفحه نمایشگر کامپیوتر که در چشم شما قراردارد می تواند با مانیتورهای بزرگ امروزی، جایگزین شود. به کمک ماده پوشش دهنده جدید پلیمری که توسط محققان استرالیایی توسعه یافته است لنزهای تماسی، به صفحه نمایش تبديل می شوند.

کاربرد پوشش پلیمری جدید

تیم محقق این اختراع معتقد است که اين تکنولوژی می تواند در کاربردهای بسیاری در بخش در حال ظهور گجکت های پوشیدنی، استفاده شود. به جای عینک هوشمند با کاربری های محدود، کاربر می تواند تمام اطلاعات مورد نیازرا مستقیما” در چشم ببیند.

لنز تماسی

درو ایوانز استاد انسیتو صنایع آینده (UNISA) دانشگاه استرالیا جنوبی، مسئول اين پژوهش گفت: “ما معتقدیم که فن آوری پوشش فیلمی ما دارای قابلیت های بالقوه جهت بکارگیری در کاربردهای زیادی است و در حال حاضر با اثبات اینکه می توانیم پلیمرزیست سازگار و رسانا در مقیاس نانو را ایجاد کنیم و آن ها را به طور مستقیم در یک لنز تماسی، رشد دهيم، یگ گام فراتر گذاشته ایم.”

پلیمر نوآورانه هادی جریان الکتریسیته است و می تواند برای ساخت مدارهای الکتریکی کوچک که از نظر بیولوژیکی بی خطر هستند، بکار رود. می توان آن را برای ساخت هر چیزی مانند سنسور سلامت با کاربری تک منظوره تا صفحه های نمایش پیچیده برای نمایش اطلاعات و تصاویر، بکار برد.

ایوانز گفت: “ما ثابت کردیم که این مواد با هم سازگارند و مرحله بعدی کار اين است که آنها کارآمد و پایدار کنیم”.

تیم محقق که در کارنامه آنها ساخت اولین آینه ماشین کاملا” پلاستیکی در جهان و پنجره الکتروکرومیک است، بروی اين پلیمر طی دو سال گذشته کار کرده است.

محققان در حال کار با شرکت انگلیسی ساخت لنز تماسی (Contamac) بوده و امیدوارند این فن آوری بزودی از سطح کاربردهای آزمایشگاهی خارج و به کاربردهای عملی و تولید در مقیاس انبوه برسد.

ایوانز گفت “از نقطه نظر صنعت نکته مهیج این است که طیف وسیعی از فرصت های جدید برای کسب و کاربا این محصول باز خواهد شد”.

“جهش بزرگ بعدی توسعه فن آوری های مکمل برای خواندن اطلاعات منتقل شده توسط پلیمرهای رسانا خواهد بود.”

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است