خانه خبراخبار اقتصادی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی به بیش ١٠ میلیارد دلار رسید

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی به بیش ١٠ میلیارد دلار رسید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرنگار شانا، معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در گزارشی به مناسب دهه مبارکه فجر، تعداد مجتمع های پتروشیمی را در پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ٦ مجتمع عنوان کرده که این تعداد به ٤٨ مجتمع در سال ٩٢ و ٥٠ مجتمع در سال ٩٣ رسیده است.

گزارش

همچنین براساس این گزارش، میزان تولید مجتمع های پتروشیمی در سال ٩٢ به ٤٠,٤ میلیون تن و در سال ٩٣ به ٤٤.٥ میلیون تن رسیده و در این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان تولید مجتمع ها تنها ١.٦ میلیون تن بوده است.

شایان ذکر است که ٠,٦ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ٤٦ میلیون دلار، در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صادر شده است که این میزان به ١٥.٩ میلیون تن به ارزش ١٠ هزار و ٣٠٠ میلیون دلار در سال ٩٣ رسیده است؛ میزان صادرات در سال ٩٢ نیز ١٢.٨ میلیون تن به ارزش ٩ هزار و ٩٠٠ میلیون تن بوده است.

این گزارش با اشاره به این که مقدار فروش داخلی انواع محصولات پتروشیمی با احتساب فروش بین مجتمع ها، در سال ٩٢، ١٤,٥ میلیون تن به ارزش ٣١٣ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال بوده که به ١٦.٣ میلیون تن به ارزش ٣٣٣ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال در سال ٩٣ رسیده است، ادامه داده است: مقدار فروش داخلی محصولات پتروشیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ٠.٥٧ میلیون تن به ارزش ١١ میلیارد ریال بوده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است