خانه خبراخبار اقتصادی فروش 51 درصد سهام پالایشگاه کمپانی شل

فروش 51 درصد سهام پالایشگاه کمپانی شل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پالایش

هولدینگ Shell Overseas که متعلق به رویال داچ شل می باشد، با فروش 51 درصد سهامش به Malaysia Hengyuan International Ltd (MHIL) با قیمت 66.3 میلیون دلار موافقت کرده است. کمپانی شل اظهار داشته است که این معامله انتظار می­رود در سال جاری میلادی با کسب تاییده های قانونی به انجام برسد.

پالایش

تیم ترجمه و تولید محتوی مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) گزارش می دهد: سهام باقیمانده همچنان در اختیار Employees Provident Fund که دومین سهام دار عمده پالایش شل  است با 15.93 درصد سهام می­باشد و به دنبال آن شرکت­های Permodalan Nasional Bhd با 12.63 درصد و Kumulan Wang Persaraan با 2.38 درصد سهام می باشند.

در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد، شل اظهار کرده است که با کمپانی MHL‌ برروی شرایط موافقت نامه برای فروش پالایش شل به توافق رسیده اند. کمپانی شل همچنین اظهار داشته است که هدف MHL‌ جهت سرمایه گذاری در کمپانی پالایش شل محقق ساختن نیازمندیهای آنها در افزایش سطح درخواست سوخت پاک Euro 5  و Euro 4M می­باشد.

بنا بر گفته شل، شرکت Shell Malaysia Trading Sdn Bhd تامین مشتریان تجاری و خرده فروشی آنها را در مالزی ادامه خواهد داد. از دیدگاه کمپانی شل مالزی همچنان یکی از مهمترین کشورها از دید این شرکت می­باشد. آنها بزرگترین تامین کننده سوخت و مواد روغنی این کشور هستند و سرمایه گذاری آنها در توسعه این کسب و کارها در مالزی ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین شل اعلام کرده است که فروش سهامش مطابق با استراتژی این گروه در تمرکز برروی کسب و کارها و  بخش پایین دست ( شامل پالایش بنزین، نفت خام  و فرآوری و تصفیه گاز طبیعی خام) است که امکان حضور در فضایی رقابتی تر را به آنها می­دهد. بر اساس گزارش منتشر شده در هفته پیش انتظار می­رود که میزان سود به درآمد کمپانی شل در سه ماهه چهارم در حدود 50 درصد پایین تر از نسبت به مشابه سال قبل باشد، نظر به اینکه صنعت نفت و گاز همچنان متاثر از کاهش قیمت های جهانی نفت خام است.

در سپتامبر سال گذشته پالایش شل اعلام کرد که برنامه تحول بخش بالادستی آنها ( شامل اکتشاف و تولید) شاهد کاهش 1300 شغل از حدود 6500 نیروی کار فعلی آنها در طی دو سال آینده خواهد شد. شل همچنین با فروش کسب و کار بازاریابی خود در دانمارک و نروژ، کسب و کارهای گاز مایع در فرانسه و 33.24 درصد سهام Showa Shell Sekiyu KK موافقت کرده است.

در 21 ژانویه رسانه­های چینی گزارش دادند که شرکت دولتی پتروشیمی Shandong Hengyuan سرمایه گذاری با مبلغ 130 میلیون دلار برای بدست آورد کمپانی پالایش شل انجام خواهد داد. هرچند در آن زمان کمپانی پالایش شل اعلام کرد که در این برهه از زمان چیزی برای اعلام وجود ندارد. اما یک روز پس از آن در تاریخ 22 ژانویه پالایش شل اعلام کرد که سهام دار عمده شل مذاکراتی را با Shandong Hengyuan داشته است.

سخنگوی شرکت پالایش شل هم اعلام کرده بود که این شرکت نهادی مستقل و مجزا از سایر واحدهای دیگر مالزی است. پالایش شل بهره برداری و فعالیت پالایشگاهی با ظرفیت تولید 156 هزار بشکه نفت خام در روز را در بندر دیکسون عهده دار است.

منبع: msn news

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است