خانه خبراخبار اقتصادی ایجاد کنسرسیوم صادراتی پلاستیک اردبیل

ایجاد کنسرسیوم صادراتی پلاستیک اردبیل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلاستیک

عامل خوشه صنعتی توسعه صنایع پلاستیک استان اردبیل گفت: با تلاش خوشه صنعتی پلاستیک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و با دعوت از تولیدکنندگان پلاستیک استان اردبیل کنسرسیوم صادراتی پلاستیک استان با استقبال و رغبت فعالان این صنعت تشکیل شد.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)  به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، سید مهدی منیری با اعلام این خبر، گفت: مرکز تجاری صنایع پلاستیک ایران به منظور ساماندهی فعالیت‌های این بخش ایجاد شده تا فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و فعالان صادراتی پلاستیک کشور و بخصوص استان اردبیل باشد و تشکیل کنسرسیوم صادراتی پلاستیک استان به این امر کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: کنسرسیوم صادراتی تشکلی جهت افزایش همکاری و هم افزایی و کمک به یکدیگر برای ورود به بازارهای خارجی بخصوص بازار عراق، آذربایجان، افغانستان، گرجستان و پاکستان خواهد بود که به عنوان اولین تشکل صنعت پلاستیک استان، مورد استقبال فعالان صادراتی این صنعت قرار گرفته است.

منیری افزود: در آینده‌ای نزدیک جهت عقد قراردادهای مختلف با بخش دولتی و غیر دولتی‌ عراق با همراهی مسئولان دولتی و فعالان صنایع پلاستیک استان و کشور در سلیمانیه حضور خواهیم یافت تا از بازارهای موجود نهایت استفاده را ببریم.

پلاستیک

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های این خوشه گفت: در سال 1390 به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل توانستیم کسب و کارهای دارای ظرفیت در استان اردبیل را شناسایی کنیم که صنعت پلاستیک استان به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش به عنوان خوشه صنعتی مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل مورد تایید سازمان صنایع کوچک کشور قرار گرفت.

عامل خوشه صنعتی توسعه صنایع پلاستیک استان اردبیل ادامه داد: در این راستا مطالعات کمی و کیفی از 4 ماه قبل بر روی صنایع پلاستیک استان اردبیل صورت گرفت و مصاحبه‌های مختلفی در واحدهای صنعتی پلاستیک که در حدود 115 واحد آن فعال است آغاز شد.

وی با بیان این که صنعت پلاستیک در استان برای ‌بیش از 5 هزار نفر اشتغال زایی کرده است، گفت: این هدف از این اقدام این بود که بتوانیم دغدغه فکری و کاری صنعت‌گران و کارآفرینان پلاستیک استان را در حد ممکن مرتفع سازیم.

منیری با اشاره به برخی از چالش‌های این حوزه خاطرنشان کرد: از تامین مواد اولیه و مشکلات قیمت گذاری و نوسانات قیمت گرفته تا مشکلات مربوط به ساخت و تولید از قبیل تکنولوژی سنتی و فرسوده، طراحی و قالب سازی، گردش مالی، عدم وجود شبکه‌های همفکری بین واحدها و قوانین مالی و غیر مالی چالش‌های عمده این حوزه هستند.

وی اضافه کرد: پس از تحلیل اطلاعات جمع آوری شده برنامه‌های عملی برای توسعه صنعت پلاستیک در استان تدوین شده است که در آینده نزدیک به اطلاع فعالان این صنعت خواهد رسید.

این کارشناس بازاریابی یادآور شد: هم زمان با مطالعات شناختی صنعت پلاستیک، تیم توسعه نیز ضمن تلاش برای ایجاد ارتباطات بین بنگاهی، در قالب شرکت کارآفرینان پلاستیک استان از نمایشگاه جهانی پلاستیک بازدید کرد تا از دستاوردهای جدید دنیا در این صنعت و نحوه عقد قراردادهای همکاری و خرید تکنولوژی آشنا شود.

منیری گفت: در راستای تسهیل در ورود شرکت‌های پلاستیک استان به بازارهای خارجی و در راستای افزایش سهم بازار در این کشورها، سازمان صنایع کوچک کشور با مشارکت صادرکنندگان و تجار ایرانی و شرکت شهرک‌های صنعتی عراق و تجار عراقی تالار مشترک کالا و خدمات را در سلیمانیه عراق به وجود آورده است و ما تلاش می‌کنیم از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است