خانه خبراخبار اقتصادی صادرکنندگان برتر پلیمر به چین در سال 2015

صادرکنندگان برتر پلیمر به چین در سال 2015

توسط مدیر سایت
0 نظرات
صادرات

مجموع واردات پلیمر چین در سال ۲۰۱۵ به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۱ رسیده است؛ پایگاه تحلیلی ChemObris از سال ۲۰۰۱ ثبت اطلاعات در این رابطه را آغاز کرده است. طبق آمار گمرک چین این کشور در سال ۲۰۱۵، ۱۷۳۵۸۸۹۶ تن محصول پلیمری وارد کرده که نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش ۳/۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از پتروتحلیل، ۵ صادرکننده برتر پلیمر به چین در سال ۲۰۱۵ کشورهای کره جنوبی (۲۶۰۱۸۴۴ تن)، عربستان سعودی (۲۳۷۵۵۸۹ تن)، تایوان (۲۰۶۶۰۷۵ تن)، ایران (۱۷۱۳۸۱۸ تن) و سنگاپور (۱۵۷۲۷۸۶ تن) بوده اند.

صادرات

در دسامبر ۲۰۱۵ این کشور ۱۴۹۱۶۹۱ تن پلیمر وارد کرده است که افزایش ماهیانه ای در حدود ۸/۴ درصد را نشان می دهد. واردات پلیمر این کشور نیز نسبت به سال قبل از آن نیز ۱/۳ درصد افزایش یافته است. ۵ صادرکننده برتر پلیمر به چین در ماه دسامبر کشورهای کره جنوبی (۲۲۵۳۱۵ تن)، تایوان (۱۸۸۴۳۰ تن)، عربستان سعودی (۱۷۸۸۶۵ تن)، ایران (۱۴۹۹۱۳ تن) و امارات متحده عربی (۱۴۱۱۷۷ تن) بوده اند.

همچنین در ماه دسامبر واردات پلی اتیلن سبک این کشور کاهش ماهانه ۷ درصدی را تجربه کرد و به رقم ۱۶۹۷۵۱ تن رسید و واردات این محصول در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۴ نیز کاهش ۸/۴ درصدی را تجربه کرده بود. در این ماه ایران با ۳۲۹۲۱ تن برترین صادرکننده پلی اتیلن سبک به چین بوده و بعد از آن نیز قطر با ۲۲۷۶۴ تن قرار دارد. در سال ۲۰۱۵ کشور چین ۲۱۷۸۲۷۶ تن پلی اتیلن سبک وارد کرده است که ۵/۷ درصد بیشتر از واردات این محصول در سال ۲۰۱۴ است.

واردات پلی اتیلن سنگین به چین در ماه دسامبر با رقم ۴۵۰۹۶۵ تن نسبت به ماه نوامبر ۱۲/۳ رشد داشته است و واردات این محصول در محاسبات سالانه شاهد ۵ درصد افزایش بوده است. در ماه دسامبر ایران با رقم ۱۱۴۳۷۶ تن بیشترین صادرات پلی اتیلن سنگین را به چین داشته و بعد از کشورهای عربستان سعودی با ۸۷۵۱۴ تن، امارات متحده عربی با ۶۹۴۵۱ تن و کره جنوبی با ۴۳۳۵۰ تن قرار دارند. در سال ۲۰۱۵ چین ۵۱۲۸۲۲۳ تن پلی اتیلن سنگین وارد کرده است که ۱۲ درصد بیشتر از واردات این محصول در سال ۲۰۱۴ است.

در همین حال واردات پلی اتیلن سبک خطی در ماه دسامبر شاهد افزایش ماهیانه ۱/۷ درصدی بوده و در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۴ با رقم ۲۱۱۰۷۳ تن رشد ۸/۶ درصدی را تجربه کرده است. تایلند با رقم ۵۱۰۹۶ تن بیشترین صادرات پلی اتیلن سبک خطی را به چین داشته است و پس از کشورهای سنگاپور با ۴۴۷۳۰ تن  عربستان سعودی با ۳۳۲۶۸ تن قرار دارند. مجموع واردات پلی اتیلن سبک خطی چین در سال ۲۰۱۵ به رقم ۲۵۸۵۷۶۹ تن می رسد که نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش ۵/۲ درصدی را نشان می دهد.

براساس این گزارش، واردات هموپلیمر پلی پروپیلن در ماه دسامبر افزایشی ۸/۴ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۲۸۶۸۹۷ تن رسید. کره جنوبی با صادرات ۸۱۴۷۹ تن در صدر لیست صادرکنندگان هموپلیمر پروپیلن به چین قرار دارد و پس از عربستان سعودی با ۳۹۰۸۲ تن بیشترین صادرات را به چین داشته است. در سال ۲۰۱۵ کشور چین ۳۳۹۷۰۲۸ تن هموپلیمر پلی پروپیلن وارد کرده است که این رقم کاهش ۶/۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

واردات همبسپار پلی پروپیلن چین در ماه دسامبر شاهد افزایش ماهانه ۸/۶ درصدی بوده و به رقم ۱۱۸۶۱۰ تن رسید. سنگاپور با رقم ۳۸۵۱۰ تن بیشترین صادرات را در این زمینه به چین داشته و پس از آن تایوان ۲۸۸۳۹ تن و کره جنوبی با ۱۸۶۹۳ تن قرار دارند. واردات همبسپار پلی پروپیلن چین در سال ۲۰۱۵، ۱۳۲۲۱۹۶ تن بوده که این رقم افزایش ۸/۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

واردات پی وی سی چین در ماه دسامبر با افزایش ماهیانه ۹/۹ درصدی به رقم ۵۹۸۷۰ تن رسید. ایالات متحده با رقم ۲۰۶۲۶ تن برترین صادرکننده پی وی سی به چین در این ماه بوده و پس از تایوان با ۱۷۳۶۸ تن و ژاپن با ۱۶۱۳۴ تن قرار دارند. مجموع واردات چین در سال ۲۰۱۵ به رقم ۷۱۱۲۷۴ رسید که این رقم افزایش ۴/۷ درصدی را نسبت به واردات این محصول در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

واردات پلی استایرن چین در ماه دسامبر افزایش ماهیانه ۲۰ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۵۵۳۳۴ تن رسید. کشور تایوان با رقم ۲۳۵۰۲ تن در ماه دسامبر بیشترین میزان صادرات پلی استایرن را به چین داشته است. مجموع واردات پلی استایرن چین در سال ۲۰۱۵، ۵۴۵۱۷۸ تن بوده که کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد.

همچنین در این میان واردات آکریلونیتریل بوتادین استایرنِ این کشور در ماه دسامبر شاهد افزایش ماهانۀ ۱۷ درصدی بوده و به رقم ۱۳۶۹۳۹ تن رسیده است. تایوان با رقم ۷۸۳۳۵ تن در صدر لیست صادرکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن به چین قرار گرفت و پس از آن کره جنوبی با ۴۲۸۹۵ تن است. مجموع واردات آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین در سال ۲۰۱۵ به رقم ۱۴۶۰۷۲۰ تن رسید که کاهش ۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می دهد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است