خانه خبراخبار اقتصادی بازار پتروشیمی‌ها در مسیر رشد

بازار پتروشیمی‌ها در مسیر رشد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزايشی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از اقتصادنیوز، بازار محصولات پلیمری در حال بازیابی رونق از دست رفته خود است که افزایش قیمت ها را می توان یکی از سیگنال های مهم آن برشمرد. این رشد قیمت ها در شرایطی اهمییت بیشتری پیدا می کند که شاهد کاهش قیمت های پایه در بورس کالا هستیم یعنی رشد نرخ ها در بازار داخلی از خودنمایی محسوس تقاضا حکایت می کند. با توجه به افزایش حجم معاملات در بورس کالا در هفته گذشته، از هم اکنون می توان از تقویت حجم عرضه ها در بازار داخلی یاد کرد که فاکتوری برای محدودساختن ادامه رشد قیمت ها به شمار می رود.

نمودار ارز افزایش قیمت ها

در معاملات هفته جاری در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت ها هستیم تا جایی که این رشد نرخ ها حالت فراگیری پیدا کرده و به اغلب گریدها سرایت کرده است.

گریدهایی همچون 0035، X5، F7000، 5110، BL3، 020، 2420d، 0209، 52518 و یا 3840، 7240 و یا 1540 همچنین بسیاری از پلی پروپیلن ها، کالاهایی هستند که با افزایش قیمت رو به رو شده اند. دلیل اصلی افزایش قیمت ها را باید محدودکردن کدهای معاف از مالیات، پایین بودن موجودی انبارها و عقب نشینی عرضه ها در هفته های اخیر، رشد تقاضا و در نهایت کاهش موجودی انبارها که از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه حکایت دارد دانست.

با توجه به انتظار بازار مبنی بر افزایش حجم عرضه ها در روزهای پیش رو و همچنین روند افزایشی قیمت ها و همچنین رشد تقاضا، به نظر می رسد این روند صعودی حداقل تا اواسط هفته ادامه یافته ولی پس از آن ممکن است از شتاب رشد قیمت ها کاسته شده و حتی بازار وارد یک فاز تعدیل و تثبیت شود. با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال و زمان اوج تقاضای فصلی محصولات نهایی، به نظر می رسد حجم تقاضا در هفته های پیش رو باز هم بالا باقی بماند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است