خانه تکنولوژيتکنولوژی آزمايشگاه گزارش تحلیلی آزمون مهارت خواص مکانیکی پلاستیک ها – کشش

گزارش تحلیلی آزمون مهارت خواص مکانیکی پلاستیک ها – کشش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران (پليم پارت): آزمون مهارت فرصتی برای ارزیابی نتایج آزمایشگاهها در مقایسه با مقادیر مرجع (و یا دیگر معیارهای عملکردی) و مقایسه با عملکرد آزمایشگاههای مشابه است. نتایج حاصل از مشارکت در این آزمون، دریافت تایید و یا دریافت علامت هشدار یا عمل به دلیل مشکلات احتمالی موجود در آزمایشگاهها میباشد که در بهبود عملکرد آتی آنها نقش بسزایی ایفا میکند.

اگر نتایج یک آزمایشگاه در یک الگوی آزمون مهارت، نشان دهد که داده های آن قابل مقایسه با مقادیر مرجع یا دیگر شاخصهای عملکرد نیست، منجر به شروع فرآیند بررسی ریشهای خطا و عملکرد غیرقابل قبول میشود. بدون مشارکت در الگوی آزمون مهارت، منابع خطا کشف نشده باقی میماند و آزمایشگاه قادر به انجام اقدامات اصلاحی مناسب و به موقع نمیباشد. این امر میتواند منجر به ارائه نتایج نادرست به مشتریان و یا دیگر ذینفعان شود.

در نهایت چنین خطاهایی میتواند منجر به از دست دادن حسن شهرت و حتی مجوز قانونی فعالیت آزمایشگاه شود. به همین دلیل مشارکت در آزمونهای مهارت در استاندارد ملی 17125 به عنوان یکی از روشهای تضمین کیفیت نتایج توصیه شده است. همچنین مشارکت در این آزمونها الزام برخی نهادهای تایید صلاحیت میباشد. بنابراین مشارکت در آزمون مهارت میتواند به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک و بهبود کیفیت آزمایشگاهها در نظر گرفته شود.

گزارش
برای پیشبرد این هدف، در مرکز آزمون مهارت استاندارد، آزمون مهارت خواص مکانیکی پلاستیکها کشش، جهت بررسی و ارزیابی عملکرد آزمایشگاههای دارای تاییدیه از مرکز ملی تایید صلاحیت و یا همکار ادارات کل استاندارد استانها، طراحی گردید.

روش آزمون مهارت به صورت “مشارکت همزمان” انتخاب شد. در این راستا اقلام آزمون شامل دمبل های پلاستیکی جهت اندازه گیری سه اندازه ده کشش، درصد ازدیاد طولی و مدول کششی تهیه و در اختیار آزمایشگاهها قرار گرفت.

دادههای جمع آوری شده از آزمایشگاههای مشارکت کننده )جمعا 36 آزمایشگاه( زیر نظر مشاوران مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفت.

ارزیابی حاصل از تحلیل دادههای نتایج آزمایشگاههای مشارکت کننده در این آزمون نشان میدهد که درصد تقریبی قبولی مشارکت کنندگان )رتبه A و B ( در اندازه ده های کشش، درصد ازدیاد طولی و مدول کششی به ترتیب عبارتند ،% از : 81 . % 44 % و 52 بدیهی است اطمینان از عملکرد آزمایشگاهها و اظهار نظر در باره سطح کیفی آنها، مستلزم تکرار آزمون مهارت در فواصل زمانی معین میباشد و تحلیلهای ارایه شده در این گزارش تنها بر اساس عملکرد آزمایشگاه در این آزمون می باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است