خانه علمی پژوهشی محققان پژوهشگاه پلیمر برای ساخت رگ مصنوعی تلاش می کنند

محققان پژوهشگاه پلیمر برای ساخت رگ مصنوعی تلاش می کنند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رگ

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، در حال طراحی و ساخت غشای تفلون برای تولید رگ مصنوعی هستند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) به نقل از ایسنا، دکتر شکرالهی از محققان گروه سامانه‌های نوین دارویی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ، سنتز پلیمر، ساخت غشاء و ساخت قطعات پزشکی را از فعالیتهای تحقیقاتی این گروه ذکر کرد و گفت: سنتز پلیمرها یکی از اساسی‌ترین فعالیتهای این گروه پژوهشی است چرا که پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر در حوزه‌هایی چون دارورسانی هدفمند از جایگاه خاصی برخوردار است از این رو فعالیتهای ما بر روی این حوزه متمرکز شده است.

وی سنتز کوپلیمرلاکتاید کلایکولاید را از جمله طرح‌های کلان این گروه پژوهشی نام برد و افزود: در این گروه ما توانستیم با اجرای چندین پروژه تحقیقاتی و اجرای یک پایان‌نامه دکتری اقدام به تولید این نوع پلیمر کنیم.

رگ

شکراللهی با اشاره به رشد 50 درصدی بازار غشاهای تفلونی از سال 2012 تا 2017 خاطرنشان کرد: از دیگر کاربردهای این نوع غشاها ساخت بافت‌های استخوانی برای ایمپلنتهای دندانی است.

این محقق ساخت غشاهای سخت برای اهداف تولید فیلتراسیون را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی ذکر کرد و یادآور شد: خط تولید این نوع غشاها نیز در حال راه‌اندازی است.

محقق پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با اشاره به اقدامات این گروه پژوهشی در زمینه ساخت قطعات پزشکی و مهندسی بافت نیز گفت: تولید لنزهای تماسی از جمله زمینه‌های تحقیقاتی است که در این حوزه موفق به ساخت لنزهای تماسی با قابلیت جذب آب کمتر از 5 درصد شدیم.

وی ساخت داربست‌های مهندسی بافت را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی گروه سامانه‌های نوین دارویی پژوهشگاه پلیمر نام برد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است