خانه خبر دی پلیمریزاسیون 100% پلی اتلین ترفتالات برای اولین بار توسط شرکت CARBIOS

دی پلیمریزاسیون 100% پلی اتلین ترفتالات برای اولین بار توسط شرکت CARBIOS

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران (پليم پارت) : CARBIOS، یک شرکت شیمی سبز خلاق و متخصص در پیشرفت فناورهایی مربوط به بازیافت ضایعات پلاستیک و تولید زیست پلیمر می‌باشد که اعلام کرده است یک گام بزرگ رو به جلو در توسعه فرآیند دی پلیمریزاسیون آنزیمی پلی اتیلن ترفتالات، که یکی از پرکاربردترین پلیمرهای مورد استفاده می‌باشد، برداشته است. در این فرآیند برای اولین بار دی پلیمریزاسیون 100% پلی اتیلن ترفتالات آمورف و تبدیل به منومرهای سازنده آن ترفتالیک اسید و اتیلن گلیکول انجام شده است.

منومرهای حاصل از دی پلیمریزاسیون دارای همان کیفیت و خواص فیزیکی و شیمیایی اولیه می‌باشند. بعد از جداسازی و خالص سازی، منومرها از طریق فرآیند بازیافت آنزیمی استخراج می‌شوند و دوباره برای سنتز پلی اتیلن ترفتالات با همان ویژگی‌های اولیه استفاده می‌شوند.

بازار پلاستیک های پلی اتیلن ترفتالات 21 میلیون تن در سال 2014 بوده که طبق پیش بینی ها به 26 میلیون تن در سال 2020 خواهد رسید. این مواد  ترموپلاستیک به طور گسترده در تولید بطری‌های پلاستیکی (69%)، فیلم (14%) و بسته بندی (10%) استفاده می‌شود. تکنولوژی‌های مرسومی که در حال حاضر برای بازیافت ضایعات پلی اتیلن ترفتالات استفاده می‌شود بسیار حساس به آلودگی توسط پلیمرهای دیگر و ناخالصی ها می‌باشد. همچنین دارای هزینه بالا برای یک میزان بازیافت محدود است. علاوه بر این، تکنولوژی‌های موجود منجر به تولید محصولات ثانویه با کیفیت پایین می‌شوند.

منبع: specialchem

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است