خانه خبر تولید سنسور لرزش سنج القایی کاربرد در صنایع نفت گاز و پتروشیمی

تولید سنسور لرزش سنج القایی کاربرد در صنایع نفت گاز و پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت):محققان ایرانی موفق به تولید سنسور های لرزش سنج القایی کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نظامی، نیروگاهی و سیمان در کوتاه ترین زمان شدند.

صنعت کشور در حالی رشد سریع و صعودی خود را آغاز کرد که هیچ یک از قدرت های برتر دنیا حاضر به همکاری در زمینه تحقیقات، طراحی، تولید، ساخت قطعات یدکی، مجموعه های مکانیکی و الکترونیکی نبودند از این رو تحولات منسجم با هدف توجه به تولید داخل با استفاده از طراحی مهندسی و مهندسی معکوس با تقویت تولید کنندگان در کشور انجام گرفت.

اصغر شریفی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربرد سنسورهای القایی تجهیزات دوار در صنایع مختلف گفت: ماشینهای دوار که عموما در صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، سیمان و فولاد تحت نام ماشین آلات و تجهیزات بسیار حساس شناخته می شوند، بخش بزرگی از سرمایه های یک شرکت تولیدی را تشکیل می دهد.

وی افزود: علاوه بر بالا بودن قیمت و هزینه های تعمیراتی توقف ناشی از خرابی آنها می تواند باعث توقف تولید شود، و از همه مهمتر ادامه کار ماشین با لرزش بالا باعث شکست و انهدام آن ماشین و ایجاد خطرات جانی می شود.

وی با تاکید بر حفاظت از ماشین های دوار بیان کرد: ارتعاش فن های بزرگ، توربین ژنراتورها، یاتاقان های بزرگ، پمپ ها و موتورها با نصب سنسورهای لرزش سنج القایی اندازه گیری می شوند و در صورت گذر از حد هشدار با اعلان های متفاوت اپراتور را متوجه کرده و در صورت افزایش بیشتر دامنه و گذر از حد خطر باعث توقف خودکار ماشین می شود تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

شریفی در توضیح سنسورهای القایی تجهیزات دواربیان کرد:‌ (Proximity Probe) یا سنسورهای القایی تجهیزات دوار بر روی اکثر پمپ ها، موتورها وتجهیزات دوار موجود در سیستم پالایشگاهی کشور سنسورهای مربوط به شرکت بنتلی نوادا آمریکا نصب است که در شرایط تحریم تامین این نمونه سنسور برای سیستم های نیروگاهی مشکل ساز شده بود؛ به همین دلیل این شرکت با توجه به امکانات موجود در داخل کشور اقدام به طراحی وساخت نمونه آزمایشگاهی سنسور مورد نظر کرد و پس از تایید کارشناسان کارفرما اقدامات لازم در خصوص بهینه سازی برروی جنس متریال – آبکاری ونوع سیم مورد استفاده مطابق با استاندارد ASTM اقدام به ساخت نمونه های تولیدی و عرضه شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، دوربین های اپتومکانیکی را از دیگر محصولات طراحی و تولید شده دانست و گفت: تمامی دوربین اپتیکی سفارش شده توسط مشتری پس از مهندسی معکوس و اعمال تغییرات توسط طراحان مکانیکی واپتیکی یک نمونه مهندسی از محصول تولید و به کارفرما ارسال می شود.

وی ادامه داد: پس از انجام تست های محیطی، میدانی و تنظیمات اپتیکی توسط کارفرما نتیجه اعلام و در صورت نیاز به تغییرات، موارد خواسته شده توسط واحد تحقیق و توسعه محصول اعمال می شود و ۱۰ ست محصول جدید در دستور کار تولید قرار می گیرد. پس از تایید نهایی کارفرما پروژه از حالت مهندسی خارج و تولیدی می شود.

این فعال حوزه فناور طراحی و تولید دوربین های اپتو مکانیک دو چشمی، مخصوص دیده بانی با بزرگ نمایی ۴۰ و ۲۰ برابر موسوم به دوربین های ۱۲۰*۲۰ و ۸۰ * ۲۰ و زاویه یاب های فرماندهی با دقت حرکتی یک میلیم در برد و سمت با نام تجاری ثامن ۱۶ و MD ۴۳، همچنین طراحی و تولید دوربین گراگیری غدیر ۱۵ را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در صنعت دانست.

شریفی گفت: با توجه به اینکه در ماشین آلات C.N.C جهت انجام ماشینکاری های خاص و تولید قطعات با فرآیند پیچیده توسط محور افقی نیازمند یونیت مبدل حرکت عمودی به افقی بدون لرزش ولقی با دور بالا (به منظور حصول به کیفیت سطح و نتیجتا دستیابی به تلرانس های ابعادی وهندسی دقیق) است.

این فعال حوزه فناوری در ادامه با اشاره به میزان تولیدات سالانه محصولات بیان کرد: از نظر ریالی در سال ۹۴ نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان محصول اپتو مکانیکی تولید شده است که محصولات اپتومکانیکی شرکت غالبا صادراتی هستند و قاعدتا کشور های خریدار از کیفیت و مرغوبیت آن راضی هستند که اقدام به خرید از ایران می کنند.

وی بیان کرد: صنعت کشور نیازمند دگرگونی های لازم جهت پویایی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی است، از این رو شرکت ها نیازمند حمایت از سوی مسئولین هستند که امیدواریم در این راه شاهد پشتیبانی های لازم و رسید به ایده آل ها باشیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است