خانه اقتصادی نقش بسزای صنایع پایین دستی پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی

نقش بسزای صنایع پایین دستی پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
استایرن

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از خبرنگار ایلنا، نصرالله رضازاده در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و رویکرد تعاون و بسیج با اشاره به نهایی شدن برجام اظهارداشت: هم اکنون وظیفه ما دو چندان شده و باید سعی شود زحماتی را که برای رسیدن به برجام کشیده شده جبران کرد.

اقتصاد مقاومتی

نقش بسزای صنایع پایین دستی پتروشیمی در اقتصاد مقاومتی

وی افزود: از آنجایی که صنایع پایین دستی کشور حایز اهمیت است می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: بررسی جایگاه صنعت پایین دستی پتروشیمی در ایران و جهان ایجاد فرصت هم اندیشی و تبادل دستاوردهای فعالان در این حوزه راهکارهای توسعه تعاونی‌های پیشرو و مواجهه با مداخلات یک جانبه دولتی در صنعت پایین دستی پتروشیمی انسجام بخشی و هم افزایی توان واحدهای تولیدی و تعاونی های تامین نیاز از مهمترین اهداف این همایش است.

رضازاده تصریح کرد: متاسفانه توزیع محصولات پتروشیمی عدم ثبات قیمت اولیه صادرات مواد اولیه و سلیقه ای عمل کردن در خصوص تعرفه مالیات کمبود نقدینگی  و عدم حضور بازارهای جهانی همچنین عدم اجرای صحیح قانون کار و عدم توان رقابت از چالش های بزرگ توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی محصوب می شود.

رییس تعاونی صنایع پلاستیک ایران گفت: این موضوع باعث شده این طیف وسیع صنعت با ظرفیت زیر 30 درصد فعالیت کند اما با همین ظرفیت نیز توانسته بخش عظیمی از بازارهای منطقه‌ای را فتح کند.

وی گفت: نقش بخش خصوصی و تعاون در صنایع پایین دستی پتروشیمی به بدیل است و لذا رویکرد یکپارچه و استراتژیک که موجب انسجام و فعالیت های بخش خصوصی و تعاون و تبیین ماموریت این بخش ها برای مسوولین و مدیران ارشد دولت بالاخص وزارت نفت صنعت ، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی می تواند به تقویت و توسعه بخش خصوصی و تعاون از یک سو و تشویق و ترغیب بنگاههای کوچک این حوزه در سراسر کشور بیانجامد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است