خانه خبراخبار اقتصادی گزارشی از اوج‌گیری صنعت پلاستیک در کشورهای حوزه خلیج فارس

گزارشی از اوج‌گیری صنعت پلاستیک در کشورهای حوزه خلیج فارس

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش آماری

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): مانند تمامی صنایع جهان، صنعت پلاستیک نیز در هر گوشه جهان با سپری کردن چالش‌های فراوان سال ۲۰۱۵م را پشت‌سر گذاشت اما به نظر می‌رسد در میان صنعتگران تمام کشورها از هند و چین گرفته تا ترکیه و آلمان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، این سال بیش از همه به کام صنعتگران حوزه پلاستیک شورای همکاری خلیج‌فارس شیرین شد.

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از صنایع قطر، تولید پلاستیک کشورهای حوزه خلیج‌فارس در طول یک سال گذشته با افزایش ۸ درصدی مواجه شده است. این رقم در برابر رشد ثابت ۳/۲ درصدی سالانه، جهشی بسیار بالا ارزیابی شده که از عمده‌ترین دلایل این رشد چند برابری را می‌توان سرمایه‌گذاری بلندمدت شورای همکاری خلیج‌فارس با صنایع پلاستیک این کشور ارزیابی کرد.

افزایش 3 برابری تولید پلاستیک شورای همکاری خلیج‌فارس

بنابر اعلام این سازمان، ظرفیت تولید پلاستیک شورای همکاری خلیج‌فارس، در طول ۱۰ سال گذشته ۳ برابر شده و تا پایان سال ۲۰۱۵م به ۲۶/۲میلیون تن در سال رسیده است.

این افزایش ۳ برابری تولید باعث ایجاد درآمدی ۳۲ میلیارد دلاری برای این مجموعه شده است. پیرو این رشد، سهم بازارهای امارات متحده عربی از ۶ به ۲۰درصد رشد یافت و با وجود چالش‌های مداوم ناشی از نوسانات قیمت نفت، ظرفیت تولید پلاستیک این کشورها در حال افزایش است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این رشد تا ۵ سال آینده ادامه خواهد داشت.

به عنوان نمونه عربستان سعودی در طول بازه زمانی ۱۰ ساله درسال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵م، به رشد ۱۱/۷ درصدی در این صنعت دست یافته است. از سوی دیگر در طول سال ۲۰۱۵م، عمان نیز با شعار دور نماندن از سایر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و با هدف افزایش ظرفیت تولید پلاستیک، به توسعه شهرک‌های صنعتی خود پرداخت. مقامات عمانی معتقدند با تکیه بر این راهکار، علاوه بر اشتغالزایی در کشور، سود بیشتری نیز نصیب صنعتگران این بخش از صنعت خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است