خانه خبراخبار علمی پژوهشی پلیمرهایی که باکوچکترین آسیب تغییر رنگ می دهند

پلیمرهایی که باکوچکترین آسیب تغییر رنگ می دهند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر رنگ پذیر
کوچک ترین ترک ها می تواند در هواپیما، پل و یا خط لوله های مهم  باعث فاجعه شوند لذا شناسایی آنها در اسرع وقت بسیار مهم است.
به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  دانشمندان دانشگاه ایلینوی با در نظر گرفتن اهمیت آسیب هایی مثل ترک در فناوری های فوق حساس پوشش پلیمری جدید ساختند که می‌تواند به طیف گسترده ای از مواد آن را افزود و در موارد بسیاری از آن استفاده کرد. هنگامی که در این مواد ترک کوچکی ایجاد شود،پلیمر درآن ماده تغییر رنگ می‌دهد.
پلیمر رنگ پذیر
 این پلیمر را یک تیم به رهبری استاد سوتوس نانسی و اسکات وایت طراحی کرده اند. این پلیمر شامل میکروکپسول های اپوکسی رزین پر شده با رنگ های حساس به پی هاش و به رنگ زرد روشن است. پلیمری دارای رنگ زرد که با خروج از میکروکپسول هایی با ساختاری حساس به آسیب  به رنگ قرمز تغییر رنگ میدهد.
تا زمانی که هیچ آسیبی رخ ندهد کپسول دست نخورده باقی می ماند.این کپسول حتی با ایجاد یک ترک کوچک به اندازه 10میکرومترواکنش نشان می دهد و رنگ شیمیایی به کمک اپوکسی از رنگ زرد به رنگ قرمزدرخشان تغییر رنگ میدهد هرچه ترک ها بزرگترباشد مقدار بیشتری از رنگ واکنش نشان می دهد و تغییر رنگ بیشتری نمایان می شود.
به گفته محققان، پلیمر با موفقیت در ترکیب موادی از جمله فلزات، شیشه و پلیمر های دیگر تست شده است و به منظورعملکرد موثر در مواد تنها به پنج درصد میکروکپسول نیاز است.
در حال حاضر محققان در حال ترکیب پلیمر با یک پلاستیک خود ترمیم شونده هستند که قبلا آن را ساخته اند. در صورت ترکیب با این پلاستیک،در صورت ایجاد یک ترک درماده تغییر رنگ اتفاق می افتد و با تغییر شکل برای بار دوم ترک و آسیب‌ها خود به خود ترمیم می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است