خانه خبراخبار اقتصادی چشم انداز صنعت رنگ در صادرات به ترکیه

چشم انداز صنعت رنگ در صادرات به ترکیه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
صادرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ها از طريق مبادلات بين المللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب مي كنند. همچنین از طريق واردات، مواد اولیه و یا تکنولوژی را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست می آورند و دوباره از طريق صادرات، كالاهای توليدی مازاد برمصرف خود را به كشورهاي ديگر مي فرستند. در این گزارش سعی شده با ارایه تعریف بازاریابی بین المللی چشم انداز صنعت رنگ در زمینه صادرات به ترکیه بررسی شود.

paint export

بازاریابی بین‌المللی

ابتدایی ترین سطح بازاریابی بین‌المللی، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در آنسوی مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند.

 شرکت ها از طريق مبادلات بين المللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب مي كنند. همچنین از طريق واردات، مواد اولیه و یا تکنولوژی را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست می آورند و دوباره از طريق صادرات، كالاهای توليدی مازاد برمصرف خود را به كشورهاي ديگر مي فرستند.

یکی از مزایای دیگر فعال بودن در بازارهای بین الملل تقویت برند می باشد.

“شرکتی می تواند فراتر از مرزهای خود حضور داشته باشد که از کیفیتی در سطح بین المللی برخوردار بوده، مزیت رقابتی در بازار داخلی و بازارهای خارج از کشور را نیز دارد.”

در واقع این ذهنیتی است که مشتریان، رقبا و عوامل صنعت در مورد شرکت های حاضر در سطح بین المللی دارند.

بنابراین اگر اطلاع رسانی حضور در بازارهای بین المللی، در بازار داخل به خوبی مدیریت شود  می تواند ارزش افزوده هایی مانند ” کیفیت خوب تولیدات، اطمینان خاطر به جهت کیفیت خوب، افزایش فروش در بازار داخلی و … را برای شرکت ایجاد نماید.

از موارد دیگری که در بدو ورود به بازارهای بین المللی باید بررسی کرد، مشخصات بازاری است که تصمیم به ورود داریم. ثبات بازار، بزرگی بازار و چشم انداز آن صنعت برای آینده و …جز این موارد می باشد.

ثبات بازار

بازار دارای رکود، نرخ ریسک بالا و…. بازار مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت نیست، با ورود به این بازارها در اثر کوچکترین اتفاقی احتمال از دست دادن سهم بازار وجود دارد. بنابراین تولیدکنندگان برای بهره برداری بلند مدت از بازار خارجی باید بازارهای با ثبات بالا و میزان ریسک پایین را انتخاب نمایند.

بزرگی بازار

میزان مصرف یک نوع محصول در کشورهای مختلف متفاوت است. شاید کشوری در حال حاضر بازار با جذابیت بالا به نظر برسد، لیکن لازم است میزان مصرف سالانه آن محصول در آن کشور مورد بررسی قرار گیرد.

به عنوان مثال دو کشور عراق و ترکیه همسایه های ایران هستند که طبق آمار میزان واردات رنگ در سال 2014 در عراق 68 و ترکیه 1650 ملیون دلار می باشد. با مقایسه این ارقام، می توان دید که ظرفیت بازار ترکیه بیش از 24 برابر عراق می باشد که با استراتژی های مناسب، احتمال فروش در بازار ترکیه برای شرکت های ایرانی زیاد می باشد.

چشم انداز صنعت

صادرات رنگ تولید شده در این صنعت در سال 2014 بیش از 5/1 میلیارد دلار بوده و برای سال 2023 رقم 3 میلیارد دلار پیش بینی شده است.( احتمال افزایش این رقم زیاد می باشد). چشم انداز رو به رشد این صنعت، پیغام افزایش فروش را به شرکت هایی که به ترکیه صادرات دارند و سهمی از بازار مواد اولیه رنگ این کشور را در اختیار دارند؛ در بر دارد.

تهیه گزارش: شرکت مبادلات نوین-رضوان اسدی منش

http://www.tr-ir.com/default.aspx

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است