خانه خبراخبار علمی پژوهشی چسب جدید جایگزین لحیم و جوشکاری

چسب جدید جایگزین لحیم و جوشکاری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
چسب پلیمر

دانشمندان دپارتمان مهندسی صنعتی و مکانیک دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا یک چسب فلزی جدید ساخته‌اند که می‌تواند اجزای فلزی را با استفاده از فشار بسیار کم در دمای اتاق بر روی دستگاه‌های مختلف بچسباند. این دستاورد می‌تواند پایانی بر عصر جوشکاری و لحیم‌کاری باشد.چسب پلیمر

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران ، این چسب می‌تواند در همه چیز از پردازشگر مرکزی و صفحه مدار چاپی رایانه گرفته تا شیشه و رشته‌های فلزی در یک لامپ برق مورد استفاده قرار بگیرد.

چسب و فلز هر دو مفاهیم آشنایی هستند اما ترکیب آن‌ها چیز جدیدی است که با ویژگی‌های بدیع نانومیله‌های فلزی ممکن شده است. این نانومیله‌های فلزی شامل میله‌های بی‌نهایت کوچک با هسته فلزی هستند که با ایندیوم در یک سو و گالیوم در سوی دیگر پوشش یافته‌اند.

این میله‌های پوشش یافته در کنار یک زیر لایه مانند دندانه‌های زاویه‌دار در یک شانه قرار می‌گیرند که در آن، یک جسم شانه مانند در بالا و یکی دیگر در پایین قرار داشته و سپس با هم آمیخته می‌شوند. زمانی که ایندیوم و گالیوم با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند یک مایع را تشکیل می‌دهند. هسته فلزی میله‌ها فعال شده و این مایع را به جامد تبدیل می‌کند. چسب حاصله، قدرت و رسانایی حرارتی و الکتریکی یک پیوند الکتریکی را ارائه می‌کند.

چسب فلزی برخلاف چسب پلیمر استاندارد می‌تواند در دما یا فشار بالا عمل کرده، حرارت و برق را هدایت می‌کند و در برابر نشست هوا یا گاز مقاوم است. چسب فلزی از کاربردهای زیادی برخوردار است که بیشتر آن‌ها در صنعت ابزارهای الکترونیک هستند. این چسب به عنوان رسانای حرارت می‌تواند جایگزین گریس حرارتی شود که در حال حاضر مورد استفاده است. همچنین به عنوان رسانای الکتریکی، می‌توان آن را جایگزین لحیم‌های امروزی کرد.

این تحقیق در مجله Advanced Materials and Processes منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است