خانه علمی پژوهشی توسعه پلیمرهای خود ترمیم شونده در فضاپیماها

توسعه پلیمرهای خود ترمیم شونده در فضاپیماها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رزین

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) :برای فضا نوردان  زندگی در فضا با اجسامی که با سرعت 22000 مایل در ساعت در حال حرکت هستند بسیار خطرناک می‌باشد. اگرچه پوشش‌های حفاظتی می‌تواند از ساختارهای فضایی محافظت کنند اما دانشمندان موفق به توسعه مواد خود ترمیم شونده ای شده اند که در عرض چند ثانیه ترمیم می‌یابند و از وقوع فاجعه‌ای مصیبت بار جلوگیری به عمل می‌آورند.

رزین

این مواد خود ترمیم شونده شامل یک مایع واکنشی می‌باشد که بین دو لایه از یک پلیمر جامد قرار گرفته است. این مایع واکنشی از یک نوع رزین مایع به نام   thiol-ene-trialkylboraneتشکیل یافته است. این رزین بین دو پانل پلیمری به صورت مهر و موم شده برای جلوگیری از ورود هوا باقی می‌ماند و تا زمانی که این مهر و موم شکسته نشود به صورت مایع باقی می‌ماند. هنگامی که گلوله‌ای به سمت این پوشش‌ها پرتاب شود، مایع مورد نظر سریعا در عرض کمتر از یک ثانیه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تشکیل جامد سختی را می‌دهد. به گفته محققین این تکنولوژی می‌تواند در سازه‌های زمینی از جمله خودرو اعمال شود.

نتایج این تحقیقات  توسط محققین دانشگاه میشیگان با همکاری ناسا در ژورنال ACS Macro Letters به چاپ رسیده است.

منبع:  http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acsmacrolett.5b00315

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است