خانه خبر بیشترین زباله های پلاستیک سرگردان در اقیانوس از کدام کشورها می آیند؟

بیشترین زباله های پلاستیک سرگردان در اقیانوس از کدام کشورها می آیند؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت پلاستیک

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت): به گزارش انجمن حفاظت از اقیانوس ها بیش از نیمی از زباله های پلاستیکی در اقیانوس های جهان از پنج کشور، که همه آنها در آسیا و یا جزایر اقیانوس آرام قرار دارند،  وارد اقیانوس ها می شوند. بر اساس این گزارش 60 درصد از زباله های پلاستیکی ورودی به دریا از چین، ویتنام، فیلیپین، اندونزی و تایلند سرچشمه می گیرند.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه در آسیا و حاشیه اقیانوس آرام ، سرعت توسعه زیرساخت های لازم برای جمع آوری زباله بسیار کمتر از سایر بخش ها بوده و کمتر از نیمی از زباله تولیدی در این کشورها به درستی جمع آوری می شود. بر اساس این گزارش حتی محل های دفن زباله در اکثر اوقات در نزدیکی رودخانه ها و یا اقیانوس و یا مکان های فاقد مقررات مدیریت مواد زائد واقع شده است.

همچنین در اين گزارش اشاره شده است که فقر نسبی موجود در بسیاری از این کشورها باعث شده تا اغلب کیسه های پلاستیکی یا بسته بندی استفاده شده از کیفیت پایینی برخوردار بوده که در چرخه های بازیافت سبب فقر کیفی محصولات جدید شده و جمع آوری برای بازیافت و فروش مجدد آن ها رو توجیح ناپذیر می کند.

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است