خانه علمی پژوهشی ساخت نوعی پلیمر که به صورت خودکار به اشکال مختلف تبدیل می شود

ساخت نوعی پلیمر که به صورت خودکار به اشکال مختلف تبدیل می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تاپ نیوز پلیم پارت

مرجع پلیمر در بازار ایران: برای نخستین بار در طول تاریخ، دانشمندان نوعی ماده هوشمند را تولید کرده اند که می توان آن را به دفعات متعدد برنامه ریزی کرد تا خود را به شکل های مختلف در آورد.

به این ترتیب، با ایجاد اندکی حرارت می توان پلیمر پلاستیکی طراحی شده را وادار کرد که خود را به صورت یک پرنده اورگامی درآورد و سپس با وارد کردن دوباره حرارت، شکلی شبیه به قایق به خود بگیرد و جالب ترین بخش ماجرا این است که این ماده می تواند کار تغییر شکل را بارها و بارها انجام دهد.

به گفته تائو ژی، یکی از محققین علم مواد در دانشگاه ژجیانگ چین و از مولفان مقاله ای که در همین رابطه در نشریه Science Advances منتشر گردید، ماده ابداعی می تواند دانشمندان را در ساخت دستگاه های پزشکی یا سازه های مربوط به هوا و فضا که نیاز به تغییر شکل متناوب دارند یاری دهد.

این پلیمر هوشمند از قبل مانند یک کامپیوتر برنامه ریزی می شود و به همین خاطر می داند که خود را به چه شکلی درآورد. فرایند برنامه نویسی نیز به این صورت انجام می شود که پلیمر را به صورت فیزیکی و در دماهای مختلف تا می کنید. بعد از اتمام کار، دیگر نیازی به نیروهای خارجی نخواهد بود و پلیمر می تواند خود را تا کند.

به گفته آقای ژی حالا که دانشمندان موفق شده اند تکنیک ابداعی خود را با موفقیت به نمایش بگذارند، آماده اند تا مواد دیگری را برای این منظور مورد آزمایش قرار دهند.

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است