خانه علمی پژوهشی چسب فلزی جایگزین جوشکاری می شود

چسب فلزی جایگزین جوشکاری می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
چسب فلزی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) محققان آمریکایی یک ماده درزگیر جدید ابداع کرده اند که می تواند پیوند فلزی ایجاد کند. آنها این ماده را چسب فلزی می خوانند.

از این چسب می توان در دمای معمولی استفاده کرد و برای فعال کردن آن نیازی به فشار بالا هم نیست.

‘هانچن هوانگ’ استاد مهندسی مکانیک و صنعتی که ریاست محققان را در این مطالعه بر عهده داشت، می گوید: کار این چسب شبیه جوشکاری و یا لحیم کاری است با این تفاوت که برای اعمال آن از حرارت استفاده نمی شود.

محققان این چسب فلزی را با استفاده از نانو میله های فلزی ابداع کردند. این میله ها، هسته های فلزی کوچکی هستند که یک طرف آنها از ایندیم و طرف دیگر آنها با گالیم پوشیده شده است. این نانومیله ها در امتداد یک بستر شبیه دندانه های بهم پیوسته قرار می گیرند.

زمانی که دندانه گالیم و دندانه ایندیم به هم می رسند، به مایع تبدیل می شوند و در همان حال، هسته فلزی به سرعت با تبدیل مایع به جامد، یک پیوند فلزی ایجاد می کند که قابلیت هدایت گرما و برق را دارد.

این چسب فلزی برخلاف یک چسب استاندارد، یکپارچگی خود را در دما و فشار بالا حفظ می کند. این چسب همچنین خاصیت رسانایی بالا دارد و کمتر مستعد نشت های هوایی و گازی است.

براساس این گزارش، این ماده بدون استفاده از حرارت که می تواند برای کارگران خطرناک باشد و بالقوه به محصول نیز آسیب بزند، پیوندهایی شبیه پیوندهای جوشکاری و یا لحیم کاری ایجاد می کند.

محققان می گویند: این چسب فلزی کاربردهای زیادی در برق و صنایع الکترونیک دارد (اتصال یک CPU به یک برد (تخته مدار) از کاربردهای آن است).

گزارش اين تحقیق و نتایج آن در نشریه Advanced Materials and Processes منتشر شده استچسب فلزی.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است