خانه خبر شش طرح پتروشیمی آماده راه‌اندازی

شش طرح پتروشیمی آماده راه‌اندازی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در باره علت تأخیر در تکمیل طرح اوره – آمونیاک شهدای مرودشت شیراز با اظهار اینکه یکی از علت‌‌های تأخیر در راه‌اندازی این طرح، کمبود خوراک (گاز طبیعی) مورد نیاز آن بود گفت: واحد الفین طرح مروارید نیز به دلیل کمبود خوراک به صورت کامل در مدار تولید نیست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علت‌های طولانی شدن اجرای طرح ارسال نشدن تجهیزات مورد نیاز از سوی شرکت میتسویی به بهانه تحریم‌ها بود ؛ این در حالیست که قرارداد تأمین تجهیزات با این شرکت ژاپنی مربوط به قبل از تحریم‌ها بود. البته اکنون این طرح در مراحل پایانی است و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در باره طرح ام.جی مروارید گفت: خوراک به واحد تزریق شده و در کل این طرح در آستانه راه‌اندازی است.

وی با اعلام اینکه طی دو هفته آینده خوراک به واحد پلی‌اتیلن طرح پتروشیمی مهاباد تزریق می‌شود گفت: حدود یک 1.5 ماه پیش فاز دوم خط لوله اتیلن غرب که خوراک مورد نیاز پتروشیمی مهاباد را تأمین می‌کند، تکمیل شد. البته نیاز است که فشار اتلین برای استفاده واحد مهاباد افزایش یابد. برای انجام این کار دومین  کمپرسور در منطقه پیازآباد در حال راه‌ اندازی است که امیدواریم با نصب کمپرسور مورد نظر حداکثر تا بهمن ماه تولید از این واحد به نتیجه برسد.

 تولید در پتروشیمی پلیمر لرستان

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه واحد پتروشیمی پلیمر لرستان به تولید رسیده است وی هنوز افتتاح رسمی نشده است گفت: عملیات راه‌اندازی و تولید واحد تخت جمشید نیز انجام شده است.

بیات با اظهار اینکه طرح ” کاویان 2 ” یکی از مهمترین طر‌ح‌های صنعت پتروشیمی است که علی‌رغم تکمیل طرح مشخص نیست امسال به بهره‌برداری برسد گفت: تأمین خوراک اتان این واحد پتروشیمی منوط به راه‌اندازی واحد استحصال اتان فازهای 15 تا 18 میدان گازی پارس جنوبی است؛ باتوجه به اینکه واحدهای استحصال اتان مورد نظر راه‌اندازی نشده‌اند، ممکن است تولید پتروشیمی کاویان2  در سال آینده محقق شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است