خانه خبراخبار علمی پژوهشی لایه‌نشانی کاتالیست پلاتین برای استفاده در پیل سوختی الکترولیت پلیمری

لایه‌نشانی کاتالیست پلاتین برای استفاده در پیل سوختی الکترولیت پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بیومواد کامپوزیت جایگزین استخوان‌

محققان پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به انجام لایه‌نشانی کاتالیست پلاتین به روش پوشش‌دهی الکتروشیمیایی برای استفاده در پیل سوختی PEM‎ شدند.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایسنا، دکتر سیداحمد مظفری، عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با اعلام این خبر گفت: پیل سوختی یک ابزار الکتروشیمیایی با کارایی بالا برای تبدیل مستقیم انرژی شیمیایی موجود در سوخت به الکتریسیته از طریق یک واکنش شیمیایی با اکسیژن و یا یک اکسیدانت دیگر است.

وی افزود:‌ پیل سوختی الکترولیت پلیمری که گاهی پیل سوختی غشاء تبادل پروتون نیز نامیده می‌شود، در مقایسه با سایر پیل‌های سوختی از دانسیته توان بالا و مزیت وزن و حجم پایین بهره می‌برد.

مظفری با اشاره به این‌که الکترودهای پوشیده شده با ذرات پلاتین با خواص الکتروکاتالیستی به مثابه قلب پیل سوختی، مسؤولیت تبادلات الکترونی را بر عهده دارند، گفت: از آنجاکه لایه الکتروکاتالیستی پلاتین نقش بسیار مهمی در کارایی پیل سوختی ایفا می‌کند، بنابراین در این پروژه تهیه این لایه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: لایه‌ای از نانوذرات پلاتین بر روی سطح کاغذ کربنی اصلاح شده با کربن ولکان با استفاده از روش الکتروشیمیایی ولتامتری چرخه‌ای با تعداد چرخه‌های مختلف پوشش داده شد و میزان بارگذاری پلاتین بر روی سطح به ترتیب با روش‌های EDX‎ و ICP‎ مورد ارزیابی قرار گرفت.

مظفری در خصوص نتایج حاصل از اجرای طرح گفت: نتایج ارزیابی‌های الکتروشیمیایی لایه الکتروکاتالیست پلاتین تهیه شده بیانگر فعالیت الکتروکاتالیستی مناسب آن در مقایسه با سایر نتایج منتشر شده در مقالات است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است