خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید محصولات سرامیکی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسط مواد پلیمری

تولید محصولات سرامیکی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسط مواد پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پرینت 3d

مرجع پليمر در بازار ایران (پليم پارت) گزارش می دهد: این روزها محصولاتی که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی قابلیت تولید پیدا می کنند، روز به روز در حال افزایش است. این روند تا آن حد پیشرفت کرده که حالا صحبت از ساخت اقامتگاه در ماه با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات چاپ سه بعدی می شود.

تا پیش از این معمولا از پلاستیکهای پلیمری به عنوان ماده اولیه تولید انواع محصولات به روش فناوری چاپ سه بعدی استفاده شده و حالا قرار است سرامیک نیز وارد این عرصه شود.

تحقیقات پلیمری

محققان آزمایشگاههای HRL در کالیفرنیا دست به کار شده و پیشرفتهای قابل توجهی در عرصه چاپ سه بعدی ایجاد کرده اند.

آنها برای تولید محصولات مختلف با استفاده از سرامیک اقدام به حرارت دادن پودر آن نکرده اند زیرا متوجه شده اند که با این کار ریزمنافذی در ساختار سرامیکی ایجاد می شود که در ادامه می تواند به شکل گیری شکافها و ترکهای ریز و درشت منجر شود.

آنها در عوض اقدام به تولید ماده پلیمری موسوم به preceramic polymers کرده اند که در صورت گرما دیدن به سرامیک تبدیل می شود. در ادامه این فرآیند چاپ وسایل مختلف به روش سه بعدی آغاز شده و محصول نهایی در پایان حرارت داده می شود تا استحکام لازم را پیدا کند.

در این نوآوری بالا بودن سرعت تولید محصولات سرامیکی یک ویژگی مهم محسوب می شود تا آنجاکه کارشناسان این افزایش سرعت را باورنکردنی عنوان می کنند.

استفاده از این نوآوری در توسعه سیستم های فضایی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بخش های مهمی از راکتها و فضاپیماها از مواد سرامیکی تهیه می شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است