خانه خبراخبار علمی پژوهشی ارائه نتایج استفاده صنعتی از گرافن در پلاستیک‌ها

ارائه نتایج استفاده صنعتی از گرافن در پلاستیک‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن

مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت): یک شرکت انگلیسی وابسته به دانشگاه کمبریج اقدام به ارائه دستاوردهای خود در حوزه استفاده از گرافن در تقویت پلاستیک‌ها کرده است. این شرکت محصولات پلاستیکی مختلفی در حوزه بسته‌بندی موادغذایی، خودروسازی، کشاورزی و ساختمانی دارد که در آن از گرافن استفاده شده‌است.

گرافن

دانشگاه کمبریج اقدام به برگزاری یک همایش دو روزه موسوم به «روزهای فناوری گرافن کمبریج» در تاریخ ۵ و ۶ نوامبر در مرکز گرافن کمبریج کرده است.

در این همایش که توام با نمایشگاهی در این حوزه بود، باندرا اسپا از شرکت‌های وابسته به دانشگاه کمبریج اقدام به ارائه نتایج یافته‌های خود در حوزه کامپوزیت‌های گرافنی کرد. این شرکت قادر به تولید صنعتی فویل‌ها و ورق‌های پلاستیکی حاوی گرافن با ظرفیت چند تن در ساعت است که ابعاد محصولات آنها تا ۲۲ متر برای مصارف کشاورزی و ۳ متر برای مصارف بسته‌بندی و چاپ و هشت و نیم متر برای سیستم‌های ضدآب می‌رسد.

طالعه روی پیاده‌سازی کاربردهای جدید گرافن

هدف از این همکاری مشترک با مرکز گرافن دانشگاه کمبریج، مطالعه روی پیاده‌سازی کاربردهای جدید گرافن و استفاده از این ماده و دیگر مواد دوبعدی در پلیمرها است که این کار از طریق فرایند اکستروژن انجام می‌شود. با این روش می‌توان مواد کامپوزیتی جدید تولید کرد و آنها را با محصولات استاندارد رایج ترکیب نمود. وارد کردن این کامپوزیت گرافنی در محصولات مختلف موجب بروز ویژگی‌های مختلف در محصولات پلاستیکی می‌شود.

حوزه اصلی کار باندرا، صنعت بسته‌بندی موادغذایی، کشاورزی، ساختمان، هوافضا و خودروسازی است.

دفتر مرکزی این شرکت در ایتالیا بوده و مرکزی برای تحقیق و پژوهش نیز دارد که در آن پژوهشگران از مراکز تحقیقاتی و صنعتی می‌توانند نمونه اولیه کارهای خود را در این مرکز تولید کنند.

یک آزمایشگاه جدید نیز به زودی با کمک مرکز گرافن دانشگاه کمبریج راه‌اندازی خواهد شد که در آن امکان آزمون کاربردهای جدید گرافن روی محصولات مختلف فراهم خواهد شد.

باندرا دارای پتنت‌های بین‌المللی مختلفی برای استفاده در فرآیند تولید پیل‌های خورشیدی فتوولتائیک پلاستیکی دارد. خواص چندگانه و مختلف گرافن موجب شده تا این ماده برای تقویت پلاستیک‌ها مناسب باشد. شرکت باندرا اسپا دارای فروشی بیش از ۸۰ میلیون یورو در ۵۰ کشور مختلف جهان است.

منبع : extrusion Meets Graphene Meets Plastic

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است