خانه خبراخبار اقتصادی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین پتروشیمی جهان در ایران

سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین پتروشیمی جهان در ایران

توسط مدیر سایت
0 نظرات

basf

به گزارش مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت) مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی گفت: شرکت آلمانی BASF قصد دارد نزدیک به ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام دهد که محل این سرمایه‌گذاری، منطقه عسلویه خواهد بود.

حمیدرضا رستمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در پتروشیمی ایران همین مواردی است که شرکت آلمانی BASF اخیراً مطرح کرده است.

وی افزود: آقای وزیر در سخنرانی اخیر گفتند ما 4 تا 4.5 میلیون تن اتان، 12 میلیون تن LPG و خوراک مایع به میزان زیادی در دسترس داریم و نفتای حاصل از طرح‌های در دست احداث هم به عنوان خوراک در دسترس سرمایه‌گذاران خواهد بود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری که تکنولوژی را می‌آورد، زنجیره ارزش را تکمیل می‌کند و مبنای صادرات را فراهم می‌کند، می‌تواند از این خوراک در دسترس به بهترین نحو استفاده کند و ما هم به شدت در این حوزه از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی استقبال می‌کنیم.

وی توضیح داد: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌ آلمانی به مسیر استیم کراکرها و الفین‌ها و تکمیل زنجیره ارزشی آن و بخشی به مسیر پروپیلن و GTP و MTO و زنجیره ارزشی آن می‌رود.

رستمی تصریح کرد: این شرکت خارجی تصمیم گرفته است سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران انجام دهد و به همراه خود سرمایه، تکنولوژی، مدیریت و بازار تضمین شده محصولات را هم بیاورد و ما هم از چنین مواردی استقبال می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

وی توضیح داد: شرکت آلمانی BASF قصد دارد قریب به 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام دهد که محل این سرمایه‌گذاری در منطقه عسلویه خواهد بود.

به گزارش فارس، شرکت باسف BASF آلمان که از غول‌های بزرگ پتروشیمی و یکی از شرکت‌های صاحب تکنولوژی جهان محسوب می‌شود در دوازدهمین کنفرانس سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران IPF به تشریح توانایی‌ها و تمایلات خود در زمینه سرمایه‌گذاری در بالادست و زنجیره ارزش پتروشیمی پرداخت. کورت بوک، رییس شرکت BASF در جریان سفر خود به همراه

وزیر اقتصاد آلمان به ایران، گفته بود پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در ایران دیده است. وی همچنین گفته بود: فن‌آوری آلمانی، کیفیت کار آلمانی و اعتباری که محصولات آلمانی دارند خیلی اهمیت دارد و بنابراین ما شانس های خوبی برای برقراری ارتباط مجدد با پروژه های قبلی در ایران می بینیم.

ایران دارنده دومین ذخایر بزرگ گازی اثبات شده جهان، چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان و یک صنعت پتروشیمی در حال توسعه است که زمانی که ایران با قدرت بیشتر به اقتصاد جهانی ملحق شود، بر بازارها تاثیرگذار خواهد بود.» به گزارش فارس، تا پیش از این ورود شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران بیشتر در قالب تامین فاینانس و فروش لیسانس و تجهیزات بوده است و شرکت‌های خارجی کمتر به سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران پرداخته‌اند.

شرکت BASF بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در جهان محسوب می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است