خانه خبر بزودی نقشه راه و برنامه راهبردی توسعه تحقیقات پلیمر کشور

بزودی نقشه راه و برنامه راهبردی توسعه تحقیقات پلیمر کشور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
تحقیقات پلیمری

دکتر مهدی نکومنش (رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی) کم‌توجهی به نقش و جایگاه متخصصان و پژوهشگران و وابستگی به دانش فنی خارج را از چالش‌های اصلی صنعت پلیمر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا به تدوین برنامه‌ای جامع برای این حوزه اقدام شده که نسخه اولیه آن در ابتدای سال آینده آماده می‌شود.

تحقیقات پلیمری

وی با تاکید بر این که پژوهشگاه‌های ملی باید در حوزه تخصصی خود با تدوین نقشه راه اقدام به ارائه راه حل برای معضلات کشور کنند، اظهار داشت: در این راستا درصدد تدوین برنامه‌ راهبردی در حوزه پلیمر هستیم تا بر اساس آن اقدام به تقسیم کار میان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فعال در این حوزه و معضلات این بخش از صنعت را رفع کنیم.

نکومنش، با بیان این که این برنامه پنج ساله خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اجرایی کردن این برنامه درصدد هستیم تا کشور را از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب برسانیم.

وی با بیان این که تاکنون کشور فاقد برنامه برای توسعه بخش پلیمر بوده است، ادامه داد : وجود برنامه و هدف منسجم موجب شده تا کشور در بخش‌های دفاعی و فناوری هسته‌ای موفق عمل کند؛ از این رو تدوین برنامه جامع در حوزه پلیمر در دستور کار پژوهشگاه است.

معضلات صنعت پلیمر کشور

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با اشاره به معضلات صنعت پلیمر کشور، یادآور شد: از مشکلات این صنعت، تمرکز بر تولید مواد پتروشیمی است. بخش عمده‌ای از صنایع پلیمری کشور بر روی تولید مواد پلیمری پتروشیمی متمرکز شده که تقریبا تمام فعالیت‌های مرتبط به این بخش به خارج وابسته است.

وی، مواد پلیمری پتروشیمی را شامل موادی چون پلی اتیلن،‌ پلی پروپیلن، پلی استایرین، PVC و PET دانست و ادامه داد: تولید این مواد متکی به دانش فنی است که با توجه به نبود آن در کشور برای تولید این محصولات به شدت به خارج وابسته هستیم.

نکومنش با ابراز تاسف از این که تاکنون برای محققان حوزه پلیمر نقشی در نظر گرفته نشده است، گفت: به کارگیری متخصصان این حوزه نه از سوی سازمان‌های درگیر تکلیف می‌شود و نه واحدهای صنعتی در صورت نیاز از متخصصان این حوزه کمک می‌گیرند.

رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی موفقیت در این حوزه را در گرو در اختیار داشتن برنامه جامع دانست و اظهار داشت: تدوین این برنامه آغاز شده است و امیدواریم نسخه اولیه این برنامه تا ابتدای سال آینده آماده شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های سال 95 این پژوهشگاه بر اساس برنامه جامع پلیمر خواهد بود.

منبع خبر ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است