خانه تکنولوژيتکنولوژی بازيافت ضايعات آيا تمام پليمرها قابل بازيافت هستند؟

آيا تمام پليمرها قابل بازيافت هستند؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت پلاستیک

به گزارش مرجع پليمر در بازار ايران و بر اساس نظر متخصصین پليمر اکثر پلیمرها قابل بازيافت هستند و می توان چندین بار و بدون مشکل فرايند بازیافت را روی آن ها انجام داد. البته اين فرايند برای ترموپلاستیک ها (گرمانرم) به مراتب ساده تراست. پليمرهایی مانند باکالیت (ترموست يا گرماسخت) که ذوب نمی شوند فرايند  سخت تری برای بازیافت دارند اما اين مواد به ندرت مورد مصرفی قرار می گیرند. پلیمرهای رایج مانند، PE، PP، PS، همه به آسانی ذوب شده و قابليت استفاده مجدد در بسياری از محصولات را دارند. البته محدودیت هايي  مانند تعداد دفعات مجاز برای بازيافت و استفاده مجدد برای محصولات پلاستیکی وجود دارد.

بازیافت

لاستیک یکی از سخت ترين پليمرها برای بازیافت است که قابل ذوب نبوده ولی به عنوان مالچ و یا پرکننده و یا به کمک فرايند شیمیایی دی پلیمریزاسیون و بازگشت به ایزوپرن و دیگر مواد شیمیایی، می تواند مورد استفاده مجدد قرار گيرند.

چیزی نزديک به یک سوم از تمام پلیمرهايي که در حال حاضر در جهان تولید می شود از نوع ترموست (گرماسخت) بوده و می توان حدس زد که روش هايي برای کاهش ضایعات، چه تاثيری را بر آسیب های زیست محیطی خواهد داشت.

در اين ارتباط مصاحبه ای با آقای جوليل آر گرير، پروفسور علم مواد و مکانيک در انسيتو کالیفرنيا، در ارتباط با روش جديد بازيافت اين پليمرها انجام شده است که شما می توانيد شرح خلاصه آن را از اين لینک مشاهده نماييد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است