خانه خبراخبار علمی پژوهشی پليمر جديد که آب را در چند ثانیه تصفیه می کند

پليمر جديد که آب را در چند ثانیه تصفیه می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر با قابلیت جذب آلودگی آب

به گزارش مرجع پلیمر بازار ايران (پليم پارت) دانشمندان پلیمر قابل بازیافت جدیدی را توسعه داده اند که می تواند آلاینده ها را از جریان آب در عرض چند ثانیه حذف کند درست مانند تازه کننده های هوا که آلاینده های نامرئی آن را جذب می کنند.

محققان از همان ماده استفاده شده در تازه کننده هوا، سیکلودکسترین (cyclodextrin) ، استفاده کرده اند که می تواند صنعت تصفیه آب را کاملا” متحول کند.

پلیمر با قابلیت جذب آلودگی آب

تیم محقق به رهبری Dichtel، استادیار دانشگاه کرنل در ایالات متحده، توسعه یک شکل متخلخل سیکلودکسترین که جذب آلاینده ها در آن  200 بار از کربن فعال بیشتر است، را برعهده داشتند.

Dichtel گفت: “آنچه ما انجام داده ايم ايجاد مواد با سطح بالا ساخته شده از سیکلودکسترین و ترکیب برخی از مزایای کربن فعال با مزایای ذاتی سیکلودکسترین برای اولين بار است.

این مواد آلاینده ها در هنگام عبور جريان آن در مدت چند ثانیه را حذف می کند. پلیمر سیکلودکسترین حاوی ویژگی های ساده تر، بازسازی ارزان تر، به طوری که می توان آن را چند بار بدون از دست دادن خواص عملکردی،   مورد استفاده مجدد قرار داد.

Dichtel گفت، قابلیت بازیافت یکی دیگر از مزایای پلیمر سیکلودکسترین است. در حالی که فیلتر کربن فعال برای بازسازی باید تحت شدید حرارتقرار گیرند، فیلتر سیکلودکسترین می تواند در دمای اتاق با اتانول و متانول شسته شوند.

این یافته در مجله Nature منتشر شده است.

منبع خبر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است