خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها برگزيدگان جايزه علمی مصطفی(ص) معرفی شدند

برگزيدگان جايزه علمی مصطفی(ص) معرفی شدند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
jayzeh

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران: حسن ظهور با اشاره به اينكه جايزه مصطفی (ص) در چهار زمينه علوم و فناوری های ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری های زيستی و پزشكی، علوم و فناوری های نانو و اثر برتر در رشته های عمومی اهدا می شود، گفت: در ۳ حوزه اول بايد دانشمند واجد شرايط، تابعيت يكی از ۵۷ كشور اسلامی را داشته باشد اما در حوزه چهارم دانشمند برتر بايد مسلمان باشد اما داشتن تابعيت اين كشورها ضرورتی ندارد.

jayzeh

داوری نهايی جايزه مصطفی(ص)

وی با اشاره به نحوه انتخاب برگزيدگان توضيح داد: برگزيدگان اين جايزه از ميان ۱۰۰ اثر راه يافته به بخش داوری نهايی جايزه مصطفی(ص) انتخاب شده اند. اين آثار بايد بديع، نوآورانه و دارای نتايج و كاربردهای مشخص و ملموس در زندگی مردم باشند. همچنين دانشمندان به عنوان نامزدهای دريافت نشان می بايست از سطح اعتبار و شهرت علمی خوبی در عرصه بين المللی برخوردار باشند.

در انتها با توجه به معيارهای مورد اشاره و اهميت، جايگاه و موقعيت جايزه مصطفی(ص) اين دو دانشمند در دو زمينه اثر برتر در علوم و فناوری نانو زيستی و اثر برتر در علم و فناوری نانو انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: پروفسور جكی يينگ مديرعامل و عضو هيات علمی موسسه نانو فناوری و مهندسی زيستی از سنگاپور و پروفسور عمر ياغی از کشور اردن، رئيس موسسه علوم نانو انرژی كاولی و عضو هيات علمی دانشگاه بركلی آمريكا؛ به ترتيب در حوزه های اثر برتر در علم و فناوری نانو زيستی و علوم و فناوری نانو جايزه مصطفی(ص) را به خود اختصاص دادند.

به گفته ظهور جایزه مصطفی(ص) به پاس تلاش دانشمند مسلمان سنگاپوری پروفسور یینگ در توسعه «سیستم‌های پاسخ محرک در انتقال کنترل شده دارو» به عنوان برنده جايزه مصطفی (ص) در حوزه علوم و فناوری نانو زيستی انتخاب شد.

وی افزود: این سیستم‌ها شامل نانوذرات پلیمری، این امکان را برای بیماران دیابتی فراهم می‌کند تا انتقال انسولین تنها در زمان بالارفتن قند خون بدون نیاز به نمونه گیری انجام شود. این دانش ابتدا در شرکت دانش بنیان وی به فناوری تبدیل شده است و پس از آن در شرکت های بزرگ دارویی در مرحله تجاری سازی است تا در خدمت سلامت بشر قرار گیرد.

رئيس كارگروه علمی جايزه مصطفی گفت: پروفسور عمر یاغی، شیمیدان برجسته اردنی نیز به خاطر تحقیقات دامنه دار خود در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی» به عنوان برنده جایزه مصطفی(ص) در حوزه علوم و فناوری نانو انتخاب شد. چارچوب‌های فلز- آلی به دلیل سطح ویژه بالا و گزینش پذیری شکل و اندازه، کاربردهای فراوانی در تصفیه و جداسازی از جمله در جذب آلاینده‌های هوا و ذخیره‌سازی هیدورژن و همچنين در صنایع مختلف دارد.

به گزارش مهر، جمعه ۴ دی ماه طی مراسمی در تالار وحدت از برگزيدگان جايزه مصطفی(ص) تقدير خواهد شد.

خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است