خانه خبراخبار علمی پژوهشی صفحه کلید پليمری که به لباس دوخته می شود

صفحه کلید پليمری که به لباس دوخته می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
صفحه کليد پلیمری
مرجع پليمر در بازار ايران: محققان پلیمر فرانسوی موفق به توسعه یک صفحه کلید پوشیدنی شده اند که روی لباس دوخته می شود. برای ساخت این صفحه کلید از پارچه پلی استر استفاده شده است. سپس با استفاد از یک لاستیک سیلیکونی به نام PDMS، مدارهای الکترونیکی روی پارچه چاپ شده اند و با استفاده از یک پلاستیک رسانای الکتریسیته به نام PEDOT:PSS پوشیده شده اند. در نهایت مدارهای الکترونیکی با PDMS بیشتری پوشش داده شده اند. سپس از چند الکترود برای اتصال این مدار به کامپیوتر استفاده شده است.

صفحه کليد پلیمری

ساعت هوشمند اپل و عینک گوگل، محبوب ترین تجهیزات (گجت) پوشیدنی محسوب می شوند؛ ولی روش هایی که کاربر می تواند با آن ها تعامل کند، محدود است. برای مثال، تایپ متن با ساعت هوشمند اپل بسیار دشوار است و در مورد عینک گول امکان پذیر نیست. تنها راه حل این مشکل، توسعه صفحه کلید های پوشیدنی است که به راحتی روی لباس دوخته شوند و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند تا بر اثر حرکت بدن، آسیب نبیند.

این صفحه کلید، 11 کلید دارد و روی آستین دوخته می شود. این محصول تا 30 درصد خاصیت کشسانی دارد و پس از هزار بار کشیده شدن و رها شدن، رسانندگی الکتریکی آن هنوز حدود 90 درصد است.

محققان امیدوارند که از این دستاورد در پنج سال آینده علاوه بر کامپیوتر و الکترونیک، در شاخه پزشکی نیز استفاده شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.

منبع

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است