خانه خبراخبار علمی پژوهشی نانو آنتن‌هایی (ترکيب فلز و پلیمر) با قابلیت ارسال اطلاعات در حین کشیده شدن

نانو آنتن‌هایی (ترکيب فلز و پلیمر) با قابلیت ارسال اطلاعات در حین کشیده شدن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آنتن انعطاف پذير

به گزارش مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت) محققان موفق به ساخت آنتن انعطاف‌پذیری شدند که در شرایط فشار و کشیده شدن نیز قادر به ارسال اطلاعات است. در ساخت این آنتن از لایه نازک فلزی و پلیمری استفاده شده‌ است.

به گزارش پليم پارت، با رشد بازار، محصولاتی نظیر ساعت‌های هوشمند و صنعت الکترونیک قابل پوشیدن وارد عصر تازه‌ای شده‌ است. برای این که این ادوات دارای حسگر بتوانند به‌صورت کامل با سیستم‌های پیشرفته رصد عوامل سلامتی جفت شوند، باید بتوان قطعاتی بی‌سیم به آن‌ها افزود. برای این کار لازم است سیستم‌های مخابراتی میدان دور نظیر سیستم‌های حسگری بتوانند در شرایط سخت کاری روزانه عملکرد عادی خود را داشته باشند.

محمد مصطفی حسن از دانشگاه ملک عبدالله می‌گوید: «در حالی که ترانزیستورهای مورد استفاده در مدارهای فرکانس رادیویی می‌توانند انعطاف‌پذیر و قابل ارتجاع باقی بمانند، اما توسعه قطعه اصلی مدار مخابراتی، آنتن مخابراتی میدان دور، هنوز چالش برانگیز است.»

این گروه تحقیقاتی با همکاری محققانی از دانشگاه ایلینویز در آمریکا، موفق به ساخت آنتن انعطاف‌پذیری شدند که می‌تواند در حالت ارتجاع و کشیده شدن نیز فرکانس مشخصی را ایجاد کند.

آنتنی از جنس لایه نازک مس

این گروه تحقیقاتی آنتنی از جنس لایه نازک مس ساختند که می‌تواند تا 80 متر طول داشته باشد. این آنتن ترکیبی از پلیمر و فلز است که موجب افزایش هدایت الکتریکی ساختار و انعطاف‌پذیری آن شده‌ است. دلیل استفاده از لایه نازک فلزی در این پروژه آن است که این لایه نازک قابلیت خم شدن و تغییر شکل دارد. وجود پلیمر در این ساختار موجب می‌شود تا آنتن بعد از کشیده شدن به حالت اولیه خود بازگردد. چنین آنتنی می‌تواند در حین خم شدن تبادل اطلاعات را به خوبی انجام دهد.

نتایج آزمون‌های انجام شده روی این آنتن نشان می‌دهد که خواص اصلی این محصول، نظیر فرکانس ارسال اطلاعات و الگوهای ارسال سیگنال در هنگام خمش تغییر نمی‌کند. محققان این پروژه قصد دارند این آنتن را به ادوات و محصولات مختلف جفت کرده و عملکرد آن را در تبادل اطلاعات در این ادوات مورد بررسی قرار دهند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان “Metal/Polymer Based Stretchable Antenna for Constant Frequency Far-Field Communication in Wearable Electronics” در نشریه Advanced Functional Materials منتشر شده‌ است.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است